تعبیر خواب حرف پ

پول تقلبی

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پول تقلبی در خواب ، نشانة آن است که با فردی متمول و بی شخصیت دست به گریبان خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید از کسی پول تقلبی می گیرید ، یا به کسی پول تقلبی می دهید ، یا آن را خرج می کنید ، نشانة افتادن به دام شر و نکبت است .

پول

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پول در خواب خوب نیست همان قدر که به چشم عده ای در بیداری خوب است. در بیداری داشتن پول زیاد هم موجب رفاه است و هم علتی برای نشان دادن تشخص و بزرگی اما در خواب درست عکس این است و داشتن پول چه اندک و چه بسیار نشان ابتلا و گرفتاری از نوع کثیف آن است. پول خرد و سکه غم و غصه کوچک است از آن نوع که روزانه برای ما پیش می آید و چه بسا شب هنگام فراموش می کنیم ولی پول به طور کلی نشان دهنده ناراحتی هائی است که پیش می آید و زندگی انسان را زشت و نامطلوب می کند. در مورد مسکوک طلا به حرف (ط) کلمه طلا مراجعه کنید. اینجا فقط سکه های رایج و اسکناس مورد نظر است که مجموعا پول می شناسیم. چنان چه در خواب ببینید که مقدار زیادی پول مقابل خود ریخته اید و سرگرم شمارش آن هستید خواب شما می گوید که در آینده گرفتاری هائی برای شما پیش می آید. چنان چه از کسی پولی گرفتید آن شخص برای شما دردسر درست می کند و اگر خودتان به کسی پول دادید شما برای او ناراحتی هائی را به وجود می آورید که شاید خودتان هم نمی خواستید. روی هم رفته پول و چرک و ابتلا و بد بختی است و اگر در کتاب های تعبیر چیز دیگری جز این نوشته شده باشد به نظر من درست نیست چون آن چه در این کتاب آمده غیر از نقل قول ها همه مبتنی بر تجربه است. چه شخصی و چه تجربیات دیگران که موثق و معتمد هستند و بودند. برای مثال این خواب را نقل می کنم که نمونه خوبی برای اثبات نظر بالا است. دو نفر دوست قدیمی یک ملک مشاع داشتند. این باغ بزرگی بود که از یک ضلع به مزارع شهریار کرج متصل می شد. موردی پیش آمد که یکی از دو رفیق قدیمی و شریک ملکی که خویشاوندی هم داشتند تصمیم گرفت سهم خودش را بفروشد. خریدار حاظر نبود ملک مشاع را بخرد. در مورد تفکیک هم مشکلات ثبتی وجود داشت. قرار شد یکی از دو دوست صمیمی سهم دوست دیگر را بخرد و بعد یک جا به خریدار سوم بفروشد. بر سر همین بین دو دوست و دو شریک و دو خویشاوند اختلاف افتاد و دعوا شد و کارشان به نزاع خانوادگی رسید. شبی یکی از آن ها در خواب دید که دوست و شریکش که حالا با هم قهر بودند و به خانه او آمده و یک صندوق پول آورده که فلانی بیا این پول را بگیر و سهم خودت را به من بده. صبح کسی که خواب دیده بود خواب خود را برای خانم آتیانوس تعریف کرد و تعبیر خواست. او گفت (دوستت به تو تهمت می زند و گرفتاری بزرگی برای تو به وجود می آورد) سه روز بعد اتومبیل مسروقه را در مدخل باغی متعلق به همان مرد بیننده خواب یافتند و او را که صاحب باغ بود به اتهام سرقت اتومبیل و همه چیزهائی که در آن بوده بازداشت کردند. سه چهار ماه طول کشید تا او توانست ثابت کند که دزد اتومبیل نیست و اصلا دزد نمی تواند باشد. در این فاصله مجبور شد سهم باغش را هم به شریکش بفروشد. سال بعد که سرو صدا ها خوابید و موضوع تقریبا فراموش شده بود آشکار شد که شریکش این توطئه را ترتیب داده و به وسیله پسرش اتومبیلی را دزدیده و در مدخل باغ او گذاشته بودند. هدف از نقل این ماجرا این است که بدانیم پول نشان ابتلا و گرفتاری است و تعبیری که خانم آتیانوس یونانی کرد چه قدر درست و دقیق بود.

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پول در خواب، بیانگر آن است که به خاطر موضوعی مجبور به پول خرج کردن می‏شوید. دیدن پول خارجی در خواب، نشانه‏ی موفقیت در کارهای خطرناک است و پیدا کردن پول در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که در مقابل مشکلات مقاومت می‏کنید. گم کردن پول در خواب، نشانه‏ی بدشانسی در انجام یکی از کارهایتان است. اگر خواب ببینید کسی برای شما حواله‏ای پولی فرستاده، یعنی هدیه‏ای دریافت خواهید کرد.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر در خواب پول پیدا کنید ، علامت آن است که در مقابل نگرانی اندک ، شادمانی فراوانی خواهید داشت .

۲ـ اگر خواب ببینید به کسی پول می پردازید ، علامت آن است که دچار بدبختی خواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید سکه های طلا از کسیب می گیرید ، علامت آن است که به خوشبختی بزرگی دست خواهید یافت ، و لذتهای بسیاری از زندگی خود خواهید برد .

۴ـ اگر در خواب پول گم کنید ، نشانة آن است که در محیط خانوادگی اوقات ناخوشایندی تجربه خواهید کرد .

۵ـ اگر در خواب پول خود را بشمارید و ببینید مقداری از آن کم است ، علامت آن است که در پرداخت قسطهای خود درمانده خواهید شد .

۶ـ اگر خواب ببینید از جایی پول می دزدید ، نشانة آن است که در آستانة وضعیت خطرناکی قرار گرقته اید . باید بیشتر مراقب اعمال خود باشید .

۷ـ اگر خواب ببینید پول پس انداز می کنید ، علامت آن است که به ثروت و آسایش دست خواهید یافت .

۸ـ اگر خواب ببینید پول می خورید ، نشانة آن است که در آینده فرد پول پرستی خواهید شد .

۹ـ اگر خواب ببینید به جستجوی مقداری پول هستید ، علامت آن است که شادمانی و خوشبختی روی خوش به شما نشان خواهد داد .

۱۰ـ اگر خواب ببینید مقداری پول پیدا کرده اید و زنی جوان ادعای مالکیت آن را می کند ، نشانة آن است که در اثر مداخلة یکی از دوستان در کارهای شما ، زیان سختی خواهید دید .

پوشاک

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن لباسهایی کثیف و مندرس در خواب ، نشانة آن است که دیگران برای آسیب رساندن به شما نیرنگ می زنند ، باید مراقب تماسهای خود با بیگانگان باشید .

۲ـ اگر زنی در خواب لباسهایش را کثیف و مندرس ببیند ، علامت آن است که اگر در تماسهای خود با دیگران مراقب نباشد دامنش لکه دار خواهد شد . دیدن لباس نو و پاکیزه در خواب ، نشانة سعادت است .

۳ـ اگر خواب ببینید لباسهای فراوانی دارید ، نشانة آن است که برای گذراندن زندگی محتاج خواهید شد . اگر فرد جوانی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که در آینده با امیدها و ناامیدیهای فراوان مواجه خواهد شد .

پوستین

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی در خواب بیند که پوستین پوشیده بود و وقت زمستان بود، دلیل است که چیزی به وی رسد جهت وجه معیشت او. اگر در وقت تابستان بود، همین دلیل کند، لیکن سرانجام غمناک شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر دید پوستین سمور پوشیده داشت، دلیل که زنی توانگر خواهد. اگر پوستین روباه از نو پوشیده داشت، دلیل زنی که خواهد توانگر و پارسا، لیکن فریبنده و حیله گر است. اگر بیند پوستین خرگوش پوشیده است، دلیل که زنی بدکار خواهد. اگر دید پوستین سنجاب پوشیده داشت، دلیل که زنی ناسازگار خواهد. اگر دید پوستین گربه پوشیده بود. دلیل که زنی خوبروی به زنی خواهد و دزد و بی امانت است. اگر دید پوستین موش پوشیده داشت، دلیل که زنی پلید به زنی خواهد. اگر دید که پوستین وی دریده یا سوخته یا ضایع شده، دلیل بر غم و اندوه است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پوستین تا حدودی احکام پوست را دارد فقط در حیوانات مختلف فرق می کند. پوستین محافظ بدن است در مقابل سرما ولی اگر تابستان پوستین بپوشیم کاری نه فقط بیهوده بلکه قابل تمسخر انجام داده ایم که مردم حق دارند به ما بخندند. در خواب نیز تقریبا همین تاویل را دارد. چنانچه در خواب ببینید که پوستین پوشیده اید اگر در فصل باشد امنیت و آسودگی خیال است و چنانچه غیر فصل باشد به زحمت می افتید. پوستین پوشیدن در غیر فصل واکنش بی اعتمادی شما است نسبت به موقعیتی که دارید. چه کاسب باشید و چه کارمند، به هر حال احساس تزلزل می کنید و پوشیدن پوستین در غیر فصل این معنی را می رساند. چنانچه در خواب ببینید که پوستین از پوست شتر پوشیده اید میراثی به شما می رسد و از این رهگذر صاحب ثروت می شوید و اگر دیدید که پوستینی از پوست گوسفند دارید معاش شما تامین می گردد. پوست روباه گویای زنی است زیبا ولی مکار و مزور. داشتن پوستینی از پوست روباه یا هر نوع پوست روباه که به لباس افزوده شده باشد زنی است زیبا و حیله گر که در کار شما نیرنگ به کار می برد و فریب تان می دهد و به دنبال خویش می کشد. این تعبیر برای زن و مرد یکسان است. اما پوستین سمور زنی است توانگر چنانچه زنی در خواب ببینید که پالتوئی از پوست سمور پوشیده از جانب زنی مال دار و متمول حمایت می شود. خرگوش زنی است متلون و بد عمل و پوست و پوستین خرگوش هم از چنین زنی خبر می دهد که خوب است از او دوری کنید. پوست گربه معرف زنی است بی امانت و دزد که نمی توانید نه بر او متکی باشید و نه به او اعتماد کنید. پوستین پلنگ و یوز پلنگ و دیگر درندگان تیره گربه سانان معرف زنی نجیب و با شخصیت و مال دار است. چنانچه در خواب ببینید پوستینی سوراخ شده یاسوخته دارید غمی برای شما می رسد و پوستین کثیف و چرک و متعفن از یک بیماری پر خرج خبر می دهد.

پوست میوه

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن پوست میوه در خواب ، نشانة تلاش برای رهایی از مسئولیت است و جستجو برای یافتن محیطی دیگر که سرشار از فراغت است .

پوست

حضرت دانیال گوید:

پوست تن مردم درخواب، آرایش و کدخدائی مردم است.

محمد بن سیرین گوید:

اگر پوست مردم سترد مال و برکت است. اگر کسی پوست تن خود را برخاسته دید، دلیل که سر و راز وی گشاده شود و مال او تلف شود. اگر پوست تن خود را کبود یا سیاه دید، دلیل که غمگین شود. اگر دید پوست پایش روشن بود، دلیل که کارش خاسته شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

پوست جمله چهارپایان به خواب دیدن مال است و پوست شتر میراث است از مردی بزرگ و پوست گوسفند، صاحب را روزی است. اگر پوست درخت سبز دید، خداوندش روزه دار است. اگر دید که پوست از مسلوخ بازگردد، دلیل که از آن کس که بدو منسوب است، مالی بستاند. اگر دید سرائی بنا کرداز بهر پوست باز کردن، دلیل که اگر آن کس قصاب بود در سرای او دیوار نهند. اگر معلم بود، بر کودکان ستم کند.

جابرمغربی گوید:

اگر بیند که پوست گاوی باز می کرد، دلیل که آن کس شغلهای کهن و چیزهای تباه شده را به سلاح بازآورد و ازجهت پادشاهی میانجی کند و چون امیران و بزرگان لشگر پادشاه خلاف کند در کارهای بسیار.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پوست حیوانات در خواب مال است و دارائی مگر پوست شتر که به میراث تعبیر شده و پوست گوسفند که معاش است. اگر دیدید که بر پوست گوسفند فارغ و بی خیال نشسته اید خواب شما می گوید که معاشتان تا مدتی تامین می شود و از این جهت خیالی راحت خواهید داشت. چنان چه دیدید که پوستی دارید یا لباسی پوشیده اید و یا حتی به عنوان زینت به کار برده و مثلا برای حفاظت تشک های اتومبیلتان روی صندلی ها انداخته اید و این پوست متعلق به شتر است خواب شما خبر از یک میراث می دهد. کسی می میرد که مرده ریگ او به شما خواهد رسید و این بستگی به مقدار پوستی دارد که در خواب می بینید. اگر دیدید که فرشی بزرگ از پوست شتر دارید یا تمام صندلی های اتومبیلتان را با پوست شتر پوشانده اید میراث بزرگی به شما می رسد و اگر این پوست کوچک بود چیز قابل توجهی نصیب شما نمی شود. اگر در خواب دیدید که گوسفندی ذبح شده و شما مشغول کندن پوست آن حیوان هستید نشان آن است که از یک نفر که نسبتی با شما دارد سود می برید و بهره مند می شوید و بهتر است اگر پوستی که می کنید مقداری گوشت هم به آن چسبیده باشد که این پول به مصرف معاش شما می رسد و به بیننده خواب امنیت و فراغ خاطر می بخشد. اما پوست بدن خود انسان به نوشته ابن سیرین چیزهائی است که دارید و به آن ها می بالید و فخر می فروشید و بزرگی خود را منوط به وجود آن چیزها می انگارید. مانند خانه، اتومبیل، ویلا، حساب بانکی، سهام کارخانه ها و جواهرات و غیره . چنانچه در خواب دیدید که پوست بدنتان سالم و خوب است و نقصی در آن نیست، ( مثل خالکوبی، زگیل، و پیسی و زخم) خواب شما از آینده ای نه چندان دور خبر می دهد که پول دار و متنعم خواهید شد و به خیلی چیزها که آرزو دارید خواهید رسید. چنانچه در عالم خواب پوست بدن شخص دیگری را سالم و خوش رنگ مشاهده کردید که به نظرتان خوب و بی نقص آمد و آن چه دیگران دارند مجذوب می شوید و احیانا حسد می ورزید. اگر قسمتی از پوست بدنتان بیرون و بقیه پوشیده بود رازی از شما فاش می شود. اگر در حمام بودید و دلاک چرک زیادی از بدن شما گرفت که لوله لوله روی پوستتان دیدید خواب شما می گوید که خرج شما زیاد می شود و هزینه زندگیتان بالا می رود. اگر در خواب دیدید که پوست بخشی از بدنتان متورم و کبود شده اندوهی برای شما می رسد و چنانچه دیدید پوستتان زرد شده خواب شما از یک بیماری خبر می دهد.

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که پوستتان زرد است، یعنی مسأله‏ای موجب ترس شما شده است. اگر در خواب پوست نرمی را لمس کنید، یعنی با جدیت به انجام کارهایتان می‏پردازید. کندن پوست حیوانات، نشانه‏ی خوشبختی است. اگر از پوست حیوانات طبلی درست کنید، نشانگر شنیدن اخبار مهم است. اگر در خواب ببینید که پوست حیوانات را جایی آویزان یا پهن کرده‏اید، بیانگر داشتن اوقات خوش و دلنشین است.

آنلی بیتون می‏گوید:

مشاهده‏ی پوست حیوانات در خواب، بیانگر آن است که در اثر انجام کاری به ثروت می‏رسید. دیدن پوست میوه در خواب، به این معنا است که از انجام کارهای سخت خسته شده و به دنبال جایی آرام برای استراحت می‏گردید.

پوتین

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پوتین پای افزاری است مستحکم که در راه پیمائی های سخت و طولانی به پا می کنیم. معبران کهن در مورد انواع پای افزارها مثل کفش، پوتین، چکمه، گیوه، و چیزهای دیگر مطالبی نوشته اند که با زندگی ماشینی امروز که بسیاری از مسائل تغییر جا یا تغییر شکل داده اند تطبیق نمی کند و درست به نظر نمی رسد. مثلا نوشته اند اگر کسی ببیند که پوتین یا کفش نو به پا دارد کنیزک تازه ای از بازار می خرد که امروز نه کنیزک هست و نه بازار برده فروشان. با توجه به تعریف هائی که از خواب داریم که بیشتر یا همه آن ها از نظر علمی ثابت شده پوتین قدرت و توان جسمی و روحی مرد است که با آن می تواند به جنگ مشکلات زندگی برود و راه های دشوار را در نوردد. اگر در خواب دیدید که پوتین می پوشید و بند های آن را گره می زنید و محکم می کنید به سفری پر تلاش و تقلا می روید یا تحولی در زندگی عادی شما پیدا می شود که باز مستلزم فعالیت و پیگیری است و شما را به کاری بیشتر از گذشته وا می دارد. اگر پوتین کهنه به پا داشتید خواب شما می گوید در انجام کاری که می کنید موفق نخواهید بود یا اندوه و ملالی پیش می آید. همین حالت شدید تر است وقتی در خواب ببینید که لباس نو و تمیز پوشیده اید اما پوتین یا کفش کهنه و مندرس به پا دارید. پوتین لنگه به لنگه و نا همرنگ اشتباه در انتخاب راه است(نه هدف) و یا این است که کسی به شما خیانت میکند که باز هم نتیجه هر دو نا بسامانی است و خواب شما می گوید فعلا از راهی که در پیش دارید باز گردید و فکر کنید و مدتی منتظر بمانید تا راه بهتری بیابد. هدف خوب است راه مناسب نیست. پوتین از کسی گرفتن قبول تقویت و حمایت از جانب دیگران است و پوتین به کسی دادن کمک و یاری به دیگران است. پوتین خریدن نیازی را خبر میدهد که به تقویت و حمایت و کمک دیگران دارید. اگر در خواب ببینید که پوتین شما به پای دیگران است فریب می خوریدو محصولی را از دست می دهید. مالی که حاصل تلاش و کار شما بود. چنانچه خود شما پوتین متعلق به دیگری را پوشیده باشید تعبیر عکس این است.

پنیر

محمد بن سیرین گوید:

پنیر به خواب، اگر خشک باشد، مال اندک است که از سفر حاصل شود بیننده را و پنیرتر، مال بسیار است، که در حضر بدست آید.

جابر مغربی گوید:

پنیر تر مال و نعمت است که به آسانی بیابد و پنیر خشک سفری است با اندک منفعت. اگر کسی به خواب بیند نان با پنیر میخورد، دلیل که در سفری او را مالی اندک با غم و اندوه حاصل شود و بعضی از معبران گویند علتی بدو رسد، لکن زود خلاص شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

همه چیزهایی که مایه می گیرند تا قابل مصرف و خوردن شوند در خواب های ما رزق و روزی و معاش و مایه و وسیله زینت هستند. مانند ماست ، پنیر، نان و برخی چیزهای دیگر. پنیر یکی از چیزهائی است که باید به آن مایه زد تا درست شود و در خواب پنیر را خشک می بینیم یا تر.ابن سیرین نوشته پنیر اگر خشک باشد و در خواب پنیر خشک ببینیم مالی اندک و مختصر در جریان سفر به دست ما می آید و چنانچه پنیر تر و تازه باشد پولی است که در محل خودمان و بدون تحمل رنج سفر حاصل می شود. در نفایس الفنون تصریح شده که هر چه از شیر فراهم می شود در خواب های ما گویای غم و اندوه است و پنیر یکی از مشتقات شیر است اما این به نظر درست نمی آید چون خود شیر، شیره جان حیوانی است حلال گوشت و چون گاو و گوسفند در خواب بد نیستند و هر یک به نحوی فراخی نعمت و روزی را نوید می دهند شیر هم خوب است و پنیر نیز نمی تواند غم آفرین باشد. در همین نفیس الفنون آمده که دیدن شیر حیوانات حلال گوشت در خواب خوب است و دیدن و خوردن شیر حیوانات حرام گوشت بد است. به هر حال دیدن پنیر در خواب نیکو است فقط باید دید چگونه عرضه می شود و چطور می بینیم. اگر پنیر تر و تازه و قالبی سفید در خواب دیدید که از دکانی خریداری کردید یا کسی به شما داد پول زیادی نصیب شما می شود یا سودی از دهنده پنیر و یا شخص دیگری می برید. پنیر له شده و خرده پنیر دست مالی شده پولی است اندک و مختصر و مشکوک که معبران سنتی نوشته اند ازطریق غیر مشروع به دست شما می رسد که بعد ها یا بد نامی می ورد یا موجب عذاب وجدان می گردد. چنانچه در خواب ببینید که پنیر به دیگری می دهید از جانب شما کاری خیر انجام می گیرد که سودش به اشخاص می رسد. اگر در خواب دیدید که پنیر شما کرم گذاشته به شما خیانت می شود که در نتیجه زیان می بینید. اگر پنیرشما را گربه خورد و گریخت زنی حیله گر شما را فریب می دهد و زیان مالی وارد می آورد و اگر تکه ای پنیر به گربه دادید مراقب باشید که زنی در صدد اغوای شما بر آمده است. دیدن پنیر در خواب برای دختران و پسران جوان خوب است و بیشتر جنبه عاطفی و معنوی دارد تامالی.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پنیر در خواب ، نشانة بدست آوردن ثروتی قابل توجه است . و لذت بردن از سرگرمیهای سالم .

۲ـ خوردن پنیر در خواب نشانة ناامید شدن و تحمل سختیهای زندگی است .

هانس کورت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که در کارخانه‏های پنیرسازی کار می‏کنید، بیانگر داشتن لحظات شادی بخش است. اگر در خواب پنیر فاسدی بخورید، نشانه‏ی آن است که بیماری شما را تهدید می‏کند.

پنهان شدن

لوک اویتنهاو می گوید :

پنهان شدن : تشویش

پنهان کردن چیزی : نیات بد

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید که خود را پنهان می‏کنید، بیانگر آشفتگی روحی شما است. اگر دختری در خواب چیزی را پنهان کند، یعنی مورد اتهام دیگران قرار می‏گیرد.

پنکه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن پنکه در خواب فرح و شادی است اگر در فصل استفاده از پنکه باشد و در غیر فصل، مزاحمت است. چنانچه در خواب ببینید هوا گرم است و شما پنکه ای دارید که باد خنک می زند موجبی برای خوشحالی و شادی به دست می آورید و در روزهای آینده مسرور خواهید شد ولی اگر دیدید هوا سرد است و پنکه شما کار می کند، کسی برای شما دردسر و مزاحمت به وجود می آورد. خانم ایتانوس می گفت تمام چیزهایی که تمدن در اختیار نهاده اگر بجا و به موقع باشد در خواب خوب است و در غیر این صورت دردسر و زحمت و ناراحتی است که از آن جمله است پنکه. پنکه ای که خاموش باشد دلخوشی است و پنکه ای که نتوانید آن را به کار بیاندازید زحمت و ناراحتی است که پیش می آید و گویای تلاشی است که باید در روزهای آینده انجام دهید.

 



تعبیر خواب حرف پ

پیامک

مولف گوید:

دیدن پیامک در خواب نشانه خبر است:

اگر نوشته پیامک به رنگ زرد بود خبر از تصادف و بیماری می دهد.

پیام

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب ببینید کسی برای شما پیغامی می‏فرستند، بیانگر اتفاقات خوشایند در زندگیتان است. اگر در خواب، شما برای کسی پیامی فرستادید، به این معنا است که برای مدتی دچار مشکل می‏شوید.

اچ میلر می‏گوید:

اگر در خواب تلگرافی به دستتان رسید، نشان‏دهنده‏ی آن است که اوقات خوشی را پیش رو دارید.

پیاله

محمد بن سیرین گوید:

پیاله در خواب کنیزک است، که با وی عشرت و طرب کند. اگر بیند از پیاله آب یا گلاب می خورد، دلیل که با کنیزکی به حلال جمع شود و از وی فرزند مصلح بیاورد. اگر بیند که آن گلاب یا آب از پیاله بریخت، دلیل که فرزند وی بمیرد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیاله در خواب بر دو وجه است.

اول: کنیزک.

دوم: خادم.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

نوشته اند که پیاله کنیزک است ولی پیاله نماینده سهم و بخشی است از همه چیزهایی که نصیب ما می شود یا باید بشود و انتظار آن را داریم. پیاله کوچک سهم کم و پیاله بزرگ بخش زیادی است که به چنگ ما می افتد. چنانچه در خواب ببینید که پیاله ای در دست دارید خواب شما گویای این است که چشم به راه بهروزی از چیزی هستید. اگر کارمند باشید ترفیع و اضافه حقوق و پاداش می طلبید و اگر کاسب باشید سود می خواهید. پیاله نماینده سهمی است که به شما می دهند. پیاله پر توفیق است. پیاله خالی بی نصیبی است. پیاله شکسته غم است و پیاله نقره فریب و نیر نگ است. پیاله آهنی استحکام است. پیاله چینی ظرافت است. پیاله شیشه ای شکنندگی و بی اعتباری در کارهاست. پیاله ملامین و پلاستیکی خوشدلی واهی است و خویشتن را به سراب امیدوار نگه داشتن.

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب پیاله‏ی عشاء ربانی را دیدید، یعنی موضوعی شما را بسیار ناراحت می‏کند و اگر در خواب پیاله‏ی عشاء ربانی را شکسته دیدید، بیانگر آن است که در انجام کارهایتان اعتماد به نفش کافی را ندارید.

پیاز

ابراهیم کرمانی گوید:

پیاز در خواب مال حرام است و سخن ناخوش و زشت، و اگر بیننده خواب مصلح و مستور است، به جهد خود را از خوردن حرام رفع کند. اگر بیننده خواب مصلح نباشد، دلیل که مال حرام جمع کند و پیوسته در وی سخنان زشت گویند، خاصه چون پیاز سرخ است. اگر پیاز پخته خورد، دلیل که سرانجام از حرام خوردن توبه کند و به خدای تعالی بازگردد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیاز در خواب خوردن بر سه وجه است.

اول: مال حرام،

دوم: غیبت و سخن زشت.

سوم: پشیمانی در کارها.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پیاز اشتها انگیز است اما دهان را بدبو می کند و تا چند ساعت بوی بد آن در دهان باقی می ماند. سخنان نسنجیده ای که گاه می گوییم و بعد به زشتی آن توجه پیدا می کنیم و سخنانی که به ناحق پشت سر این و آن می زنیم که خودمان می دانیم درست نیست در خواب های ما به شکل پیاز ظاهر می شوند. برخی از معبران نوشته اند پیاز از یک طرف فراخی روزی و نعمت است و از سویی دیگر خوردن مال حرام. اگر در خواب ببینیم که پیاز خام می خوریم در روزهای آینده سخنی زشت و نابجا خواهیم گفت که بعد موجب شرمندگی خودمان خواهد شد. اگر در خواب دیدیم که مقداری زیاد پیاز داریم خواب ما گویای آنست که چیزهایی به دست می آوریم که از نظر مالی در کارهای ما گشایشی به وجود می آورد. از امام جعفر صادق علیه السلام نقل کرده اند که خوردن پیاز در خواب یا خوردن مال حرام است، یا به زبان آوردن سخن زشت و نابجا یا پشیمانی و ندامت است.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن مقداری پیاز در خواب ، علامت آن است که افرادی با بغض و حسد به موفقیت شما خواهند نگریست .

۲ـ خوردن پیاز در خواب ، علامت غلبه بر تمام مخالفان است .

۳ـ دیدن پیاز رسیده در خواب ، علامت آن است که در حرفة شما آنقدر رقابت وجود خواهد داشت که امور را جالب توجه جلوه بدهد .

۴ـ دیدن پیاز پخته در خواب ، نشانة کسب منافع اندک از طریق شغل و حرفه است .

۵ـ اگر خواب ببینید به هنگام پوست کندن پیاز از چشمهایتان اشک سرازیر می شود ، علامت آن است که رقبا شما را شکست خواهند داد .

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پیاز قرمز در خواب، نشانه‏ی نومیدی است. خوردن پیاز در خواب، بیانگر موفقیت در انجام کارهایتان است.

پیاده روی

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب، در مکانی زیبا مشغول قدم زدن باشید، بیانگر آن است که ثروتی به دست می‏آورید. اگر خواب ببینید هنگام شب مشغول پیاده‏روی هستید، به این معنا است که به اهداف خود نمی‏رسید.

پی

محمد بن سیرین گوید:

پی در خواب، جمع کننده حال و کار او است. اگر به خواب بیند که پی بر اندام او خشک شد یا یکی است، دلیل که دوستی که جمع کننده کار وحال او بود، از او غائب شود، یا از دنیا رحلت کند. اگر بیند پی ها بر تن او خشک شدند، دلیل که از دوستان مفارقت جوید.

ابراهیم کرمانی گوید:

پی های تن، دلیل بر خویشان و اهل بیت است. اگر بیند پی های او درشت و قوی بودند، دلیل که خویشان و اهل بیت او بدحال و ضعیف شود.

پهلو

محمد بن سیرین گوید:

پهلو در خواب زن است. اگر بیند پهلوی چپ او آماس کرده بود، دلیل که زن و کنیزک او هر دو آبستن شوند. اگر بیند پهلوی او سرخ شده بود و پاره گوشت خون آلود از پهلوی او بیفتاد، دلیل که زن او بچه بی هنگام بیفکند. اگر بیند هر دو دست بر پهلو نهاده، دلیل که وی را غمی سخت رسد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی به خواب دید استخوان پهلوی او شکسته است، دلیل که از پدر یا مادر یا عیال، وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند پوست پهلوی چپ وی جدا شد و بیفتاد، دلیل که مال و عیالش هر دو تلف شوند. اگر بیند هر دو پهلوی او زرد شده، دلیل که عیالش رنجور شود. اگر بیند پهلوی او سوراخ شده و از آن گوری بیفتاد، دلیل که او را فرزندی عالم آید و پارسا. اگر بیند هر دو پهلوی او فراهم آمد، دلیل که وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند پهلوی وی قوی و بزرگ شده، دلیل بود بر درستی دین و قوت عیال او. اگر بیند پهلوی وی کوچک و ضعیف بود تاویلش به خلاف این است که گفتیم.

جابرمغربی گوید:

پهلوها در خواب، دلیل بر زنان است، زیرا که زنان از پهلوی مردان افریده شده اند. پس هر خیر و شر که در پهلو بیند، تاویل آن بر زنان بازگردد. اگر بیند او را پهلوهای بسیار بود، دلیل که به قدر آن زنان و کنیزان واصل شود. اگر بیند از پهلوی او ماری بیرون آمد، دلیل که او را فرزندی آید.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پهلو در خواب بر پنج وجه است.

اول: زن،

دوم: دختر،

سوم: کنیزک،

چهارم: خادم،

پنجم: پیرزنی که در خانه است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پهلو در خواب های ما زن است. ابن سیرین پهلو را زن تعبیر کرده و در نفایس الفنون نیز به تصریح ذکر گردیده که پهلو زن و به خصوص همسر مرد است. اگر در خواب دیدید که پهلوی شما درد می کند، در صورتی که در بیداری درد پهلو نداشته باشید، از جانب همسرتان آزردگی پیدا می کنید و چنانچه این خواب را یک خانم ببیند، زنی از بستگان شوهرش او را می آزارد و موجب کدورت خاطرش می شود. مثل خواهر شوهر یا مادر شوهر و یا خاله و عمه شوهر. اگر دیدید که در خواب پهلوی شما متورم شده همسرتان یک اندوه و ناراحتی پنهانی دارد که فاش نمی کند و خواب شما می گوید که جستجو کنید و کدورت او را رفع نمایید. اگر دیدید که بر پهلوی شما چیزی روئیده مانند زگیل یا غده احتمالا صاحب فرزند می شوید. اگر جوانی ببیند که دست بر پهلوی خود نهاده ازدواج می کند. اگر دختری ببیند که پهلوی خود را گرفته زن یا دختری به او حسد می ورزد.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر در خواب تنها پهلوی شیئی را ببینید ، نشانة آن است که فردی در مقابل پیشنهادات صادقانة شما با بی تفاوتی و سردی برخورد خواهد کرد .

۲ـ اگر خواب ببینید پهلوی شما درد می کند ، نشانة آن است که دشواریهای زندگی کاسة صبر شما را لبریز خواهد کرد .

۳ـ اگر خواب ببینید پهلوی چاق و گوشتالود دارید ، نشانة آن است که در خواستگاری از یک دختر توفیق خواهید یافت .

پونز

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن پونز در خواب، نشان‏دهنده آن است که با اطرافیانتان دچار مشکل می‏شوید. اگر زنی در خواب مشغول استفاده از پونز باشد، بیانگر آن است که بر توطئه دشمنان غلبه پیدا می‏کند و اگر هنگام استفاده از پونز دست خود را زخمی کند، یعنی دست به کارهای ناشایست می‏زند.

پولاد

دیدن پولاد در خواب بسیار خوب است و نشانهی سلامتی و قوی شدن است.

پول خرد

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پول خرد در خواب ، نشانة انجام کارهایی مشقت بار و سخت است و همچنین نارضایتی دوستان از شما

۲ـ گم کردن پول خرد در خواب ، نشانة شکست خوردن و تسلیم حرف دیگران شدن است .

۳ـ پیدا کردن پول خرد در خواب ، نشانة پیشرفتن امیدها و آرزوهای شما به شکل دلخواه است .

۴ـ شمردن پول خرد در خواب ، نشانة انضباط و صرفه جویی شما در زندگی است .

 



تعبیر خواب حرف پ

پیر شدن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی به خواب دیدپیر شده و محاسن او سفید گشته، دلیل که عز و شرف یابد. اگر پیری مجهول بیند که خرم و شادمان است، دلیل که از دوستی مرادهای او برآید و از غم برهد. اگر پیری معروف را بیند که خرم و شاد است، دلیل که از او چیزی بدو رسد. اگر او را غمگین دید، دلیلش به خلاف این است.

جابر مغربی گوید:

اگر پیری بیند که جوان شد، دلیل که در عز و بزرگی او نقصان باشد و در دنیا مغرور شود. اگر جوانی یا کودکی بیند که پیرشد، دلیل که عز و بزرگی یابد و به کار آخرت مشغول شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

اگر به خواب دیدید که پیر شده اید ارزش اجتماعی و احترام و عزت شما افزوده میشود. چنانچه در خواب پیر مردی ناشناس را ببینید که با او حرف می زنید از دوستی به شما محبت می شود و از جانب کسی بزرگواری و جوانمردی می بینید که انتظارش را ندارید و این بهتر است اگر پیرمرد ناشناسی که می بینید سالم و خوشحال باشید اما اگر پیرمرد ناشناسی را ملاقات کردید که رنجور و نالان و گرفته بود از جانب کسی به شما غم و اندوه می رسد که انتظارش را ندارید. اگر کسی که پیر است در خواب ببیند که جوان شده به احترام و ارزش اجتماعی او لطمه وارد می آید و بی حرمت می شود. اگر جوانی ببیند که پیر شده و موهایش سفید گردیده نیکو است چون محترم می شود. دیدن پیرزن ناشناس در خواب برای مردان خواب خوبی نیست و برای زنان بی تفاوت است.

لوک اویتنهاو می گوید :

پیر زن : دعوا

پیر مرد: زندگی طولانی

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب آدم پیری را دیدید، نشانه‏ء آن است که شانس و اقبال در انتظار شما است. اگر خواب ببینید که پیر شده‏اید، نشانه‏ی موفقیت در انجام کارها است.

پیرایه

محمد بن سیرین گوید:

پیرایه در خواب، دلیل بر مال و زینت زنان و کنیزان کند، بر قدر و قیمت پیرایه که دیده است.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند پیرایه وی اراسته است و به جواهر پوشیده است، دلیل که به قدر آن او را مال حلال حاصل شود. اگر بیند پیرایه او ضایع شد، دلیل که او را غم و اندوه رسد. اگر بیند پیرایه زنان داشت، دلیل که غمگین شود.

پیراهن

حضرت دانیال گوید:

پیراهن سفید در خواب دیدن، مرد است و بعضی از معبران گویند: پیراهن زن است و دلیل حال و کار او است در کسب معیشت. اگر بیند پیراهن نو و فراخ پوشیده است، دلیل است بر صلاح کار و نیکوئی احوال. اگر بیند پاره ای از پیراهن او دریده است، تاویلش میانه است درنیکی و بدی. اگر بیند پیراهن وی کهن و چرکین است، دلیل که درویشی و بیچارگی و رنج و غم بدو رسد و هرچند پیراهن را کهنه تر و دریده تر بیند، بلا مصیبت و بیمش بیشتر است، که خداوند خواب هلاک شود. اگر کس بند پادشاه او را پیراهن خود داد و پوشید، دلیل که پادشاهی از وی بستاند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند پیراهن نو پوشیده است، دلیل که به ظاهر نیکو است و به باطن بد. اگر بیند پیراهن و شلوارش جمله چرکین است و کهن، دلیل که اگر توانگر است، درویش شود و در غم و اندوه گرفتار شود.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که پیراهن نو و فراخ پوشیده داشت، دلیل که عیش بر وی فراخ شود. اگر بیند پیراهن تنگ است، دلیل که عیش بر وی تنگ گردد. اگر دید پیراهن او دریده است، دلیل که رازش آشکار شود. اگر دید پیراهن بی گریبان است بی آستین و یک درز است پوشیده، دلیل که اجلش نزدیک باشد. اگر بیند پیراهن دراز داشت، دلیل که کارش بد شود و مرادش برآید. اگر بیند گریبان پیراهن از پی دریده است، دلیل که او را به دروغ تهمت نهند. اگر بیند پیراهن به کسی داد و آن کس پیراهن را به وی فرو مالید، دلیل که بی غم شود و او را بشارت رسد. اگر بیند پیراهن خون الود در دست داشت، دلیل که همیشه غمگین باشد. اگر بیند پیراهن دریده پوشیده، دلیل که کارش پراکنده شود و رازش آشکار شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پیراهن در خواب ، چون نو و فراخ است، دلیلش بر شش وجه است.

اول: دیدن مردم.

دوم: ستروعفاف.

سوم: عیش خوش.

چهارم: ریاست.

پنجم: آرامش و خرمی وآسایش.

ششم: بشارت.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

کوششی که ما برای حفظ حیثیت و آبروی خویش یه عمل می آوریم در خواب های ما به صورت پیراهن و پیراهنی که خودمان بر تن داریم ظاهر می شود و چگونگی پیراهنی که پوشیده ایم موقعیت اجتماعی ما را نشان می دهد. اگر در خواب ببینیم که پیراهنی نو و تمیز و شیک به تن داریم خواب ما می گوید موقعیت اجتماعی خوبی خواهیم داشت و درباره ما به نیکی یاد می کنند و چنان چه ببینیم که پیراهنی چرک و کثیف و پاره یا وصله دار پوشیده ایم گویای آن است که موقعیت مناسبی در اجتماع خویش نداریم و دیگران به ما وقعی نمی نهند و سخنان ما را به پشیزی نمی خرند. برخی از معبران پیراهن مرد را زن تعبیرکرده اند. اگر بیننده خواب ببیند که در عالم خواب پیراهنی نو از پارچه گران بها پوشیده نشان آن است که وضع خوبی خواهد یافت. به نوشته ابن سیرین هر چه کهنگی و کثافت پیراهن و پوسیدگی آن بیشتر باشد غم و غصه بزرگتر و بلا و مصیبت حتمی تر است. چنان چه در خواب مشاهده کنیم کسی پیراهن نو به ما هدیه کرد یا به تن ما پوشاند یک نفر خدمتی بزرگ در حق ما می کند که تاثیر زیادی دارد و احتمالا مسیر زندگیمان را تغییر می دهد. دریدگی در قسمت جلوی پیراهن افشای راز است. برای خانم ها پیراهن محبوبیت و عزتی است که در خانواده و نزد شوهر خویش دارند. چنان چه در خواب ببینید که کسی پیراهنی به شما داد که از گرفتن آن خوشحال شده اید خبری خوش دریافت می کنید و اگر آن پیراهن را نپسندید غمی به شما می رسد که زیاد تعیین کننده نیست درصورتی که پیراهن را نپوشید. اگر در خواب ببینید که پیراهنی را پشت و رو پوشیده اید مورد شماتت و سرزنش قرار می گیرید. اگر دیدید که پیراهنی را وارونه به تن کرده اید کاری عبث و بیهوده انجام می دهید که مجبور می شوید تمام رشته ها را پنبه کنید و مجددا همان عمل را به نحو دیگری انجام دهید. از امام جعفر صادق _ ع _ روایت می کنند که پیراهن در صورتی که نو و متناسب با بدن باشد بزرگی، خرمی و بشارت است.

لوک اویتنهاو می گوید :

پیراهن

زیبا : آسایش مادی

خریدن آن : آینده ای خوش

سیاه : سوگ

سبز: آرزوی بر آورده شده

زرد : شما در میان

سفید : ازدواج

پاره پاره : دعوا

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ِـ اگر خواب ببینید پیراهن بر تن می کنید ، نشانة آن است که در اثر بی وفایی به معشوق ، او را از دست می دهید .

۲ـ گم کردن پیراهن در خواب، نشانة رسوا شدن در امور عاشقانه است .

۳ـ دیدن پیراهن پاره در خواب، نشانة قرار گرفتن در محیطهای نامساعد و ناخوشایند است .

۴ـ دیدن پیراهن کثیف در خواب، نشانة ابتلا به بیماریهای واگیردار است .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که پیراهن خواب پوشیده‏اید، نشانه‏ی وقوع پیشامدهای ناگوار است. اگر خواب ببینید که پیراهنتان را می‏شورید، یعنی در یک جمع دوستانه قرار می‏گیرید.اگر زنی خواب ببیند که یک پیراهن مردانه به تن کرده، یعنی اقبال و شانس پیش روی او است.

پیدا کردن

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که چیزی را پیدا می‏کنید، نشانه‏ی آن است که باید در کارها تلاش بیشتری بکنید تا به موفقیت برسید.

پیچ و خم

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید که در کوچه‏های پر پیچ و خم قدم می‏زنید، یعنی برای مدتی مشکلات گریبان گیرتان می‏شود. اگر در خواب پیچ و خم شاخه‏های درختان را ببینید نشانه‏ی به دست آوردن ثروت و داشتن اوقات خوش است.

پیچک

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب ببینید پیچکی روی درختی روییده است، بیانگر سود مالی است. مشاهده‏ی پیچک خشک شده در خواب ، نشانه‏ی آن است که از موضوعی ناراحت می‏شوید.

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پیچک در خواب، بیانگر موفقیت در انجام کارها است. اگر در خواب پیچکی بر روی دیوار ببینید، نشانه‏ی آن است که به حرف‏های خود پایبند هستید.

پیچ

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب پیچ ببینید، بیانگر انجام کارهای مشکل است. اگر در خواب پیچ زنگ‏زده‏ای را دیدید، یعنی در انجام یکی از کارهایتان دچار شکست می‏شوید که باعث ناراحتی شما می‏گردد.

پیت

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

توقعات کوچک و متعدد ما از زندگی که وجود و عدمشان بی تاثیر است در خواب های ما به شکل پیت ظاهر می شوند و بیشتر به تعداد. پیت سوراخ شده گویای تلاش بیهوده ای است که انجام می دهیم و به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

پیپ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پیپ وسیله ای برای تدخین است که ما در فارسی به آن چپق می گوییم. تمام وسایل تدخین تعابیری مشابه دارند مگر سیگار که اندکی فرق می کند که به جای خود گفته می شود. اگر کشنده پیپ باشیم و در خواب پیپ ببینیم تعبیرخاصی ندارد چون در بیداری وسیله دست ماست ولی اگر کشنده پیپ نباشیم و پیپ در خواب ببینیم کدورت و ملال خاطر است به اندازه دودی که از پیپ بر می خیزد و به چشم و دهان و بینی ما می رود. اگر کسی به ما پیپ داد از جانب او آزردگی می یابیم و اگر ما به کسی پیپ تعارف کردیم از سوی ما رنجیده خاطر می گردد. داشتن پیپ در کیف مخصوص یا در جیب اختفای غم و اندوه است از نظر دیگران. اگر در خواب دیدیم پیپ ما گمشده و به دنبال آن می گردیم کاری هست که نمی خواهیم انجام دهیم ولی تظاهر می کنیم و خود را سرگرم نشان می دهیم و این مورد در روزهای آینده برای بیننده خواب پیش می آید.

لیلا برایت می‏گوید:

مشاهده‏ی پیپ در خواب، نشانه‏ی آشنایی با افراد جدید است.

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب یک پیپ قدیمی ببینید، یعنی دچار زیان مالی خواهید شد. کشیدن پیپ در خواب، بیانگر آن است که یکی از دوستان قدیمیتان را می‏بینید.

پیانو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پیانو در خواب نشان جاه طلبی و تفاخر بیننده خواب است به خصوص اگر پیانو کوک نباشد و صدایی ناخوشایند از آن شنیده شود. اگر کسی در خواب ببیند که پیانویی در خانه دارد، در صورتی که نواختن در کار پیانو نباشد، باید در آینده نزدیک از قبول و انجام کارهایی که در شان و قدرت او نیست خودداری کند چون با شکست مفتضحانه ای رو به رو می شود. اگر کسی در خواب ببیند که دیگری برای او پیانو می نوازد و پیانو صدایی خوش و گوشنواز ندارد گویای اینست که در آینده او را به دروغ می ستایند یا خبرهای دلخوش کننده و واهی به او می دهند. اگر نوازنده پیانو دیده نشود زنی به او خیانت می کند و دروغ می گوید و اگر دیده شود و مرد باشد با شخصی ریاکار و مزور و دروغگو رو به رو می گردد و چنانچه صدایی خوش از پیانو شنیده شود مدح و ستایش او را می گویند و او باور می کند و گول می خورد، بی آن که واقعا شایستگی آن ستایش را داشته باشد. اگر در خواب ببینیم که ما برای دیگران پیانو می نوازیم در حالی که اهل نواختن پیانو نباشیم دروغی بزرگ می گوییم که در آن می مانیم و سر زبان ها می افتیم و درباره ما حرف می زنند و بد می گویند. به هر حال پیانو در خواب سمبول جاه طلبی و مفاخره است.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پیانو در خواب ، علامت روبرو شدن با موقعیتی نشاط آور است .

۲ـ شنیدن نوای خیال انگیز پیانو در خواب ، علامت تندرستی و موفقیت است .

۳ـ شنیدن موسیقی ناهنجاری که به وسیلة پیانو نواخته می شود ، علامت آن است که زندگی فراز و نشیبهایی بسیار خواهد داشت که باید با آنها دست و پنجه نرم کنید .

۴ـ شنیدن موسیقی غمگین و حزن انگیزی که با پیانو نواخته می شود ، نشانة شنیدن خبرهای اندوهبار است .

۵ـ اگر خواب ببینید پیانویی شکسته و خراب دارید ، نشانة آن است که از کارهای خود رضایت خاطر نخواهید داشت و از شکست دوستان خود نیز رنج خواهید برد .

۶ـ دیدن پیانوی قدیمی در خواب ، نشانة آن است که به پند و اندرزهای باارزش دیگران توجهی نخواهید کرد .

۷ـ اگر دختری خواب ببیند قطعه ای شاد با پیانو اجرا می کند ، علامت آن است که دوستی که نسبت به او بی تفاوت است روزی شیفتة او خواهد شد .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که پیانو خریداری کرده‏اید، به این معنا است که شما در زندگی انسان موفقی هستید. اگر در خواب مشغول نواختن پیانو باشید، بیانگر آن است که کار اشتباهی را انجام می‏دهید.

 



تعبیر خواب حرف پ

پیغام رساندن

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید برای کسی پیغام می برید ، علامت آن است که معاشرانی خوب خواهید داشت و در محیطی دور از اختلاف زندگی خواهید کرد .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند برای کسی پیغام می فرستد ، نشانة آن است که در اثر بی توجهی به خواسته های نامزد خود ، او را از دست می دهد .

پیشی گرفتن

محمد بن سیرین گوید:

اگر دید در کاری بر کسی پیشی گرفت از کارهای دین، مثل عبادت یا حج و غزا و آن چه بدین ماند، دلیل که در آخرت رستگاری یابد و او را نزد خدای تعالی ثواب است. اگر از کسی بر کار دنیائی پیشی گرفت، دلیل که عز و اقبال و مال یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیشی گرفتن درخواب  در کارهای خیر و صلاح، دلیل بر خیر و صلاح دو جهانی است.

اگر دید پیشی گرفت در کار شر و فساد، دلیل کند بر فساد دو جهانی.

پیشه

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند پیشه خود را رها کرد و به پیشه از آن بهتر مشغول شد، دلیل که کارش و حالش بهتر شود و در کسب و کار وی نیکی پدید آید. اگر دید که پیشه های گوناگون همی کرد، اگر آن پیشه ها نیکو است، دلیل بر خیر و نیکوئی کار کند. اگر بد است، دلیل بر شر و بدی است. اگر دید بعضی از پیشه ها بد است و بعضی نیک، هر کدام قوی تر است حکم بدان کنند.

پیشواز

لوک اویتنهاو می گوید :

پیشواز کردن مهمان ناخوانده

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید جمعی به پیشواز شما آمده اند ، علامت آن است که میان آشنایان و بیگانگان شهرتی به دست می آورید .

۲ـ اگر خواب ببینید خود به استقبال کسی می روید ، علامت آن است که طبخ خونگرم سازش پذیری شما با دیگران ، جواز ورود شما به هر مکانی خواهد بود .

پیشرفت

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب مشاهده کنید که در شغلتان پیشرفت کرده‏اید، یعنی به مقامات بالایی دست پیدا خواهید کرد. اگر خواب ببینید اطرافیانتان در کارهایشان پیشرفت کرده‏اند، به معنی آن است که رابطه‏ی نزدیک‏تری با دوستانتان برقرار خواهید کرد.

پیشخدمت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پیشخدمت در خواب ، علامت آن است که به لذات حقیر تن خواهید داد و پاکی درون خود را آلوده خواهید ساخت .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند پیشخدمت رستورانی شده است ، علامت آن است که عاشق مردی خوش گذران خواهد شد .

۳ـ دیدن پیشخدمتی نامرتب و عصبانی در خواب ، علامت آن است که افرادی خود را به خانة شما دعوت خواهند کرد .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب خود را پیشخدمت دادگاه ببیند، نشانه‏ی انجام کارهای بیهوده است. اگر در خواب با یک پیشخدمت دادگاه دعوا بگیرد، به این معنا است که در قبال انجام کارهای خوب پاداشی به شما نمی‏دهند.

پیش بند

مولف گوید:

دیدن پیشانی بند زرد دلیل بر دندان درد و سر درد می باشد

پیشانی

محمد بن سیرین گوید:

پیشانی در خواب ، قدر و جاه است. زیرا که موضع سجده باریتعالی است و بعضی گویند پیشانی، دلیل بر فرزند است که از اهل بیت او توانگر شود. اگر بیند بر پیشانی او نشانی بود، دلیل که خداوندش در پاک دینی و پرهیزکاری مشهور شود. اگر بیند کسی زخمی بر پیشانی او زد و خون روان شد، دلیل که قدر و جاهش زیاده شود. اگر بیند پیشانی او کوچک شد، تاویلش به خلاف این است. اگر دید که پیشانی او را حال خود بگشت، دلیل که زیانی به وی رسد. اگر دید بر پیشانی او مو رسته است، دلیل که وام دار شود. اگر دید آن موی سرخ یا سفید است، دلیل که وامش از جهت عیال است. اگر بیند پیشانی او آماس داشت، دلیل که مالش زیاده شود. اگر دید از پیشانی او مار یا کژدم یا چیزی دیگر بیرون آمد، دلیل که او را الم و رنج رسد.

جابر مغربی گوید:

اگر کسی دید بر پیشانی یک چشم داشت، دلیل که به کار کدخدائی خود پندار شود. اگر دید در پیشانی چشمهای بسیار داشت، همین دلیل کند، که او را مصالح خود پنداری تمام است. اگر دید بر پیشانی وی خطی سبز نوشته است، دلیل که او فرزندی آید عالم و پارسا. اگر دید بر پیشانی او آیه رحمت نوشته است، دلیل که عاقبت را محمود کند و مرگ او بر شهادت است. اگر بیند بر پیشانی او آیه عذاب نوشته است، دلیل که عاقبتش محمود نباشد و تاویلش به خلاف این است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پیشانی در خواب بر شش وجه است.

اول: جاه و قدر.

دوم: عز و بزرگی.

سوم: فرزند ثروتمند.

چهارم: معیشت محمود.

پنجم: دیانت.

ششم: جود و نیکی واحسان.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در محاورات روزمره زیاد راجع به پیشانی صحبت می شود. مثلا می گویند (هر چه بر پیشانیش نوشته همان می شود) یا (فلانی پیشانیش بلند است) یعنی آدم خوشبخت و سعادتمندی است. از این قبیل ضرب المثل هائی است که در همه آن ها پیشانی را نشانه بخت و سرنوشت شناخته اند. در خواب نیز پیشانی نشانه قدر و منزلت بیننده خواب است. ابن سیرین استدلال می کند که چون پیشانی محل سجده حضرت باریتعالی است در بدن آدمی موضعی ارزشمند است.برخی از معبران می گویند پیشانی فرزند است و برخی هم پیشانی را نماینده شانس و بخت بیننده خواب می دانند که البته دومی درست است. چنان چه در خواب ببینیم پیشانی بلند و صاف و روشنی داریم که هیچ خط یا لکه ای بر آن دیده نمی شود آینده ای روشن در پیش داریم و راهی هموار پیش روی ما قرار می گیرد که بدون زحمت و به آسانی پیش می رویم. اگر بر پیشانی خود لکه ای از خون یا نشان دیگری که کراهت انگیز نباشد دیدیم که در مقام و منزلت تا جائی پیش می رویم و بزرگ می شویم که انگشت نما می گردیم و مردم همه درباره ما سخن می گویند ولی اگر دیدید که پیشانی شما کوچک شده و منظره ای نا مطلوب و زشت پیدا کرده باید نگران آینده باشید. اگر دیدید که پیشانی شما شکل طبیعی خود را از دست داده زیانی متوجه شما می شود. اگر بر پیشانی موی رسته بود بیننده خواب وام دار و مقروض می شود. اگر کسی در خواب ببیند که بر پیشانیش موی رنگین با رنگ های غیر معمول روئیده خانواده اش چنان خرج گزافی بر او تحمیل می کند که مقروض و بدهکار می شود. اگر کله یا زخم و یا زگیل زشت و کراهت انگیزی بر پیشانی بود بیننده خواب غمگین می شود. اگر بر پیشانی شما چیزی نوشته بود که حتی نتوانستید بخوانید در آینده صاحب فرزندی سرنوشت ساز خواهید شد.

آنلی بیتون می‏گوید:

داشتن پیشانی زشت در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که مشکلات گریبان شما را خواهد گرفت. داشتن پیشانی صاف و زیبا در خواب ، بیانگر موفقیت در انجام کارهای شما است. بوسیدن پیشانی دیگران در خواب ، به این معنا است که رفتار ناپسند شما باعث ناراحتی دیگران می‏گردد.

 

پیسی

بیماری که بر اثر آن لکه های سپید در بدن پدید آید و آن را خلنگ وابلق و خالدارکند

محمد بن سیرین گوید:

پیسی در خواب ، مال و توانگری است. اگر بیند تن او پیس شد، دلیل که به قدر آن مال و نعمت یابد و بعضی از معبران گویند: پیسی در خواب میراث است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

پیسی در خواب بر چهار وجه است.

اول: مال.

دوم: میراث.

سوم: منفعت.

چهارم: پیش آمدن کار مشکل.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند با مردی پیس او را صحبت بود، اگر آن مرد مصلح و مستور است، دلیل که او را منفعت آخرت بود. اگر آن مرد مفسد و بخیل است، دلیل که او را از حرام منفعتی رسد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

چنانچه در خواب ببینیم که صورتمان لکه آورده و پیس شده است شرمگین می شویم و رازی از ما فاش می گردد که موجب خجلت و سرافکندگی ما می گردد. اگر دست ما پیسی داشت کار زشتی مرتکب می شویم که باز موجب خجلت می شود. این تعبیربرای دست راست است. برخی از معبران نوشته اند پیسی در خواب میراث است اما درست نیست و شرم و راز صحت دارد.

پیروزی

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب بینید که در جنگی پیروز شده‏اید، نشان‏دهنده‏ی رسیدن به موفقیت‏های کوتاه مدت است.

هانس کورت می‏گوید:

پیروزی در انجام کارها، در خواب بیانگر آن است که مقابل دشمنانتان ایستادگی می‏کنید.

 



تعبیر خواب حرف ب

باد رها کردن

محمدبن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که در میان مجمع مردمان باد رها کرد، چنانکه مردمان آواز آن را بشنیدند، دلیل که سخنی زشت گوید که مردم بر وی افسوس کنند و به سبب آن در میان مردمان رسوا شود. اگر بیند که باد نرم رها کرد و آواز آن را بشنیدند، تاویلش به خلاف این بود. اگر این خواب مردی هندو بیند، دلیل است که او را خرمی رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بادی رها کرد و آواز بلندی داشت وبوی ناخوشی، دلیل که کاری کند که مردم بر او تشنیع کنند و او را ملامت کنند و بدی او گویند. اگر بیند که آواز داشت و بوی ناخوش نداشت، دلیل است که از کاری بی فائده جدا شود و خیرش در آن بود. اگر بیند بر قصد بادی رها کرده و مردمان بر او بخندند و او شرم داشت، دلیل است که از کاری بی شغل معیشت او ساخته شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بادرها کردن درخواب بر چهار وجه بود.

اول: سخنی زشت .

دوم: تقبیح و بد گوئی

سوم: کاری نکوهیده و سرزنش آور،

چهارم: رسوائی.

 

اگر بیند باد راعمدا و قصداً رها کرد، دلیل که آن کس بد دین و بد مذهب بود.

بادام

محمدبن سیرین گوید:

بادام در خواب دیدن نعمت و روزی بود. لکن به خصومت به دست آید. اگر بیند که بادام فرا گرفت، دلیل بود که به قدر آن وی را نعمت و روزی است و دشوار به دست آید.

 

معبران می گویند:

تاویل بادام در خواب علم بود و شفا از رنج و چون مغز آن بیند بهتر بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بادام با پوست داشت یا کسی به وی داد، دلیل که از مردمی بخیل چیزی یابد به سختی، اگر بیند که از مغز بادام تلخ روغن بیرون آید. دلیل کند که از مردی بخیل وی را بقدر آن روغن منفعت رسد.

 

جابرمغربی گوید:

دیدن بادام در خواب نعمت و مال است، اما اگر بادام با پوست بیند، دلیل که مال قدری به رنج و سختی بدست آورد و چون بادام بدون پوست بیند، دلیل که مال به آسانی به دست آورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بادام در خواب بر دو وجه بود.

اول: مال پنهانی حاصل گردد،

دوم: از بیماری شفا یابد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

بادام خوردن : حرص و آز کار بدستت خواهد داد

بادام تلخ : ضعف ، سستی

بادام شیرین : شخصی از شما تعریف خواهد کرد

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دید جوزوپسته وبادام و فندق و میوهای دیگربامرد سفید با گفتگوی بسیار و مناقشه در میان ایشان واقع شود

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بادام میوه ای بسیار مغذی و مقوی است که در دو نوع به بازار عرضه می شود و مردم از آن استفاده می کنند. یکی در نیمه بهار است که به صورت تازه به بازار می آید و همراه چغاله و گوجه سبز می فروشند دیگری بادام خشک که در همه فصول سال یافت می شود که خود آن هم دو نوع است. پوست کنده و با پوست(منظور پوست سخت و چوبی روی بادام است نه غشاره نازکی که روی مغز کشیده شده) معبران نوشته اند که بادام در خواب نعمت و مال است و از امام صادق علیه السلام نقل شده است که بادام در خواب هم مال است و هم شفا از بیماری. همه معبران بادام را در خواب مال دانسته اند و نعمت و فراخی معیشت و روزی اما فرق است که بادام را در خواب چطور ببینیم. مغز بادام تازه در خواب مالی است که زود و آسان به دست می آید ولی به بقای آن در دست خویش نمی توانید چندان اعتماد داشته باشید. چنان چه در خواب دیدید که از فروشنده دوره گرد بادام خریدید یا کسی یک پاکت مغز بادام تازه به شما هدیه کرد قدر مسلم به زودی پولی به شما می رسد که بی دغدغه و راحت صاحب آن خواهید شد لیکن همان طور که مغز بادام درون پاکت را از محل خرید تا رسیدن به خانه دانه دانه به دهان می اندازید و می جوید و می خورید آن پول نیز زود نقصان می یابد و از بین می رود. خانم آتیانوس معبر یونانی می گفت مغز بادام پول یا بهره و سودی است که از جانب فرزندتان به شما می رسد و اگر فرزندی در آن شرایط ندارید برادر یا خواهرتان برای شما مفید واقع می شوند. ابن سیرین می گوید بادام نعمت و روزی است که با جنگ و خصومت به چنگ می آید. شاید منظور ابن سیرین بادام با پوست باشد چون بادام بدون پوست یعنی مغز بادام پول بی زحمت است. اگر در خواب ببینید که مقداری بادام پیش روی خود ریخته اید اندوخته ای به شما می رسد اما به دشواری یعنی آن چنان که باید بادام را بشکنید و مغزش را جدا کنید و تحصیل پول هم زحمت و تلاش دارد. برخی از معبران بادام را علم دانسته اند و در ضمن نجات از رنج و بلا و شفا از بیماری همان طور که از امام صادق علیه السلام منقول است خوردن مغز بادام شفا است مشروط بر این که بیمار باشید. اگر بیماری که در حال معالجه است در خواب ببیند بادام می خورد برای او بادام پول و راحت نیست بلکه شفا و صحت و نجات از رنج بیماری است و می تواند امیدوار باشد که به زودی بیماری او درمان خواهد شد و سلامت خویش را باز خواهد یافت. دسته ای دیگر از معبران نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب دیدید نشان آن است که از مردی بخیل و نظر تنگ و دنیا دار مالی به شما می رسد. همین ها نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب داشتید مالی است که به شما می رسد و امکان تحصیل آن هست اما بستگی به همت و کوشش خودتان دارد که آن را بیابید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن بادام در خواب ، نشانة آن است که پس از مدتی کوتاه ثروتمند خواهید شد .

۲ـ اگر بادامهایی نارس در خواب ببینید ، دلالت بر آن دارد که پیش از تغییر موقعیت و وضعیت شما در زندگی ، بسیار نومید خواهید شد .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر کسى در خواب ببیند که مشغول خوردن بادام‏هاى شیرین است، به این معنا است که به خاطر انجام یک کار بخصوص، مورد تشویق دیگران قرار مى‏گیرد. خوردن بادام تلخ در خواب، بیانگر آن است که در مقابل وسوسه‏هاى اطرافیان مقاومت مى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بادام : غم ، ولی برای مدتی کوتاه

بادام می خرید : برمخالفتان پیروز می شوید

بادام می خورید : عمر شما طولانی است .

بادامهای تلخ : وسوسه های فعلی شما کاهش مییابند.

درخت بادام : ثروت

درخت بادام پر از گل : آسایش و خوشبختی

یک درخت بادام با بادامهای سبز نرسیده : گرفتاری و ناامیدی

یک درخت بادام پر از بادامهای رسیده : خوشبختی

باد وزیدن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که باد سخت همی جست، دلیل که مردم آن دیار را بیم و ترس بود. اگر بیند که باد چنان سخت بود که درختان راهمی کند و خرابی کرد، دلیل است که اهل آن دیار رابلا ومصیبت از علت طاعون و سرخجه و مانند این رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

باد سموم در خواب، دلیل بر بیماریهای سرد کند و باد معتدل سرد دیدن در خواب، دلیل بیماری شوریده است در ان دیار و باد معتدل دیدن، دلیل بر تندرستی بود از مردم آن دیار و موجب نیکوئی و کسب آن دیار کند. اگر بیند که او را از جائی به جائی می برد، دلیل که سفری دور کند و در ان سفر جاه و بزرگی یابد به قدر آن ک او را باد به زمین برده باشد. اگر بیند که باد بر گرد و تاریکی بود، دلیل بر ترس و بیم و اندیشه آن قوم بود.

 

جابرمغربی گوید:

اگر بیند که او را بادی سخت به سوی آسمان ها برد، دلیل که اجل او نزدیک بود.اگربیند که او را باد از آسمان به زمین آورد، دلیل بود که بیمار شود و عاقبت شفا یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن باد در خواب بر نه و جه بود.

اول: بشارت.

دوم: فرمانروایی.

سوم: مال.

چهارم: مرگ.

پنجم: عذاب.

ششم: کشتن.

هفتم: بیماری.

هشتم: شفا.

نهم: آسایش.

 

اگر بیند که بر باد نشسته بود، دلیل است که بزرگی و فرمانروائی یابد.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند که باد مغرب نرم جست، دلیل که مردم آن دیار را مال و نعمت زیاده شود. اگر بیند که بادشمال نرم همی جست، دلیل بر شفا و راحت آن دیار. اگر به خلاف این بود، دلیل بر خیر نباشد. اگر بیند که او از بادهمی شنید، دلیل است خیر پادشاه بزرگ در آن دیار گسترده شود. اگر بیند که بادمردم آن دیار برگرفت و بر هوابرد، دلیل است که از مردمان شرف و بزرگی یابد.

 

هانس کورت میگوید:

اگر در خواب ببیند که باد به آرامى مى‏وزد، به معناى آن است که ثروتى فراوان به دست مى‏آورید. اگر در خواب ببینید که باد به شدت در حال وزش است و صداى وحشتناکى را ایجاد کرده، بیانگر آن است که یکى از نزدیکان را از دست مى‏دهید.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید که در جهت مخالف باد راه مى‏روید و باد به صورت شما مى‏وزد بیانگر آن است که باید، اعتماد به نفس بیشترى در انجام کارها داشته باشید. اگر در خواب ببینید که در جهت باد راه مى‏روید، نشانه‏ى موفقیت در انجام کارها است. اگر در خواب ببینید که باد شما را به این طرف و آن طرف مى‏کشد، نشانه‏ى آن است که به مسافرتى خواهید رفت که براى شما سود و منفعت فراوان دارد.

باد

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

باد انواع و جهات مختلف دارد که هر یک دارای تعبیری خاص است.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

اگر دیدید بر باد نشسته اید عزیز و کامیاب می شوید.

 

محمد بن سیرین گوید:

معتقد است که اگر در خواب دیدید باد شما را از جائی دیگر می برد سفری در پیش خواهید داشت که طول آن، از نظر بعد مسافت و زمان بستگی به مقدار جابه جائی به وسیله باد دارد. باد سخت در خواب وحشت و بیم و هراس است و باد ملایم راحت و آسایش. گرد باد آفت و بیماری است و چنانچه در خواب دیدید که بادی سخت می وزد به طوری که درختان را از جای می کند و شیروانی ها را ویران می کند و به هر عنوان خرابی و ویرانی بوجود می آورد نوعی ناراحتی و تشویش به وجود می آید که جنبه عام دارد. گاه می شود که شما چنین باد مهیبی را در خواب می بینید اما در عالم رویا خویشتن را به جائی امن می رسانید و سر پناه می یابید به طوری که باد حتی دامن لباس شما را نمی جنباند. این چنین خوابی برای شما بی ضرر و زیان است و می گوید که شما ناظر وحشت و هراس و ناراحتی دیگران خواهید بود اما اگر باد شما را هم در میان گرفت باید بدانید که شما متحملا در کانون حادثه قرار خواهید گرفت. باد ملایم و معتدل نشانی از صحت و سلامت و تندرستی است به خصوص اگر در خانه خودتان باشید و در خواب ببینید که باد می وزد و پرده اتاق شما را می لرزاند این گویای شادی و شعفی است که برای شما و اهل خانه می رسد و بشارت آن را باد معتدل و ملایم با خود همراه آورده است . اگر باد گرد باشد و خاک برانگیزد و ظلمت و تاریکی بیاورد به هیچ وجه خوب نیست.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

اگر بادی دیدید که درختان را از جای کند و افکند در آن ناحیه که در خواب دیده اید یا نقصان زراعت پدید می آید و یا مرگ دامن عده ای را می گیرد. باد صبا، در صورتی که تشخیص دهید بادی که چهره شما را نوازش می کند همان باد صبح یعنی باد صبا است خبر از تسلط و چیرگی بر دشمن می دهد و بشارت راحت و سلامت می رساند. چنانچه در خواب فقط صدای باد را شنیدید مطمئن باشید خبری به شما می رسد. اگر از آن صدا خوشتان آمد خبری خوش دریافت می کنید و اگر از صدای باد بیمناک شدید خبری ناخوش به شما می دهند. در حرف ـ آ ـ کلمه آسمان نوشته شد که مستقیم به آسمان رفتن نیکو خوابی نیست، همین تعبیر برای باد نیز هست که اگر ببینید باد شما را از جای کند و با خود به آسمان برد و شما با این که می خواستید برگردید نتوانستید و همچنان به رفتن در دست باد ادامه دادید خوب نیست و تعبیری را دارد که در آسمان نوشته شد. روی هم رفته باد ملایم خوب است و بادی که با نم باران و رطوبت همراه باشد نعمت است. اگر دیدید در خواب باد تندی می وزد که گرد و غبار برمی آنگیزد و شما برای حفظ چشم خویش پشت به باد می کنید گویای این است که برای شما حادثه ای پیش می آید که از آن می گریزید و به آن پشت می کنید. باد گرم خوب نیست و اگر در عالم خواب احساس کردید بادی که می وزد چنان گرم است که پوست صورتتان را می آزارد از یک واقعه ناخوشایند خبر می دهد. باد بسیار سرد هم چندان خوب نیست. بهترین نوع باد در خواب نسیم ملایم و مرطوب است.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

باد : ناراحتی ، قولهای دروغ

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید باد به آرامی در کار وزیدن است ، علامت آن است که در اثر فوت یکی از نزدیکان ثروت هنگفتی به شما ارث می رسد .

۲ـ شنیدن صدای زوزة باد در خواب ، علامت آن است که با از دست دادن قردی بسیار عزیز ، زندگی شما بیهوده و بی معنا خواهد شد .

۳ـ اگر خواب ببینید بر خلاف جهت وزش بادی تند راه می روید ، علامت آن است که شجاعانه در مقابل وسوسه های شیطانی مقاومت خواهید کرد . و از راهی درست برای کسب ثروت اقدام می کنید .

۴ـ اگر خواب ببینید باد برخلاف آنچه که شما می خواهید می وزد ، علامت آن است که در امور عاشقانه به نومیدی ، و در به ثمر رساندن امور زندگی شکست می خورید .

۵ـ اگر خواب ببینید باد در همان جهتی که شما دوست دارید می وزد ، علامت آن است که بر رقبای خود چیره می شوید و امور زندگی خود را به درستی هدایت می کنید .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک باد شدید : خوشبختی

در مقابل باد شدیدی ایستادگی می کنید : از یک انرژی تمام نشدنی لذت می برید .

یک باد ملایم : فرصت مناسب برای اقدام به کارهای جدید

در هنگام باد راه میروید : درآمد شما راحت و فراوان خواهد بود .

درجهت عکس وزش باد راه می روید : دوستان به شما خیانت می کنند.

باد ابداً نمی وزد : تغییرات خوشایندی در زندگی شما رخ خواهد داد .

باد کلاه شما را می برد : شرایط زندگی شما در آینده بهتر خواهد شد .

باد چترشما را بر میگرداند : شادی

یک کشتی در باد شدید : یک راز برای شما فاش میشود .

باد ، بادبان کشتی را با خود می برد : گرفتاریها نزدیک می شود .

باد شدید باعث غرق شدن کشتی می شود : پول براحتی نزد شما می آید.

باتلاق

لیلا برایت میگوید:

مشاهده‏ى باتلاق در خواب، بیانگر آن است که باید در نقشه‏هایى که براى رسیدن به اهدافتان کشیده‏اید، دقت بیشترى نمایید تا دچار شکست نشوید. اگر در خواب ببینید که در باتلاقى افتاده‏اید، به این معنا است که احتمالا دچار ضرر زیادى مى‏شوید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ گذشتن از میان مناطق باتلاقی در خواب ، علامت آن است که تحت الشعاع شرایطی ناسازگار قرار می گیرید ، و از ماجرایی عاشقانه ضربه ای شدید متحمل خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید به زمینی باتلاقی نزدیک می شوید که پوشیده از گیاهان سبز است ، نشانة آن است که با خنثی کردن دسیسه ها و گذشتن از موانعی خطرناک به خوشبختی و سعادتی باور نکردنی دست می یابید .

بابونه

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید که مشغول چیدن بابونه یا مشغول نوشیدن چاى بابونه هستید، بیانگر سلامتى شما است. دیدن بابونه، دلالت بر غم و اندوه دارد. خریدن بابونه، نشانه‏ى آن است که خطر یا بیمارى شما را تهدید مى‏کند.

 



تعبیر خواب حرف ب

بادنما

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به یک بادنما نگاه می کنید : دیگران از شما تعریف می کنند .

مسیر بادنما از شمال به جنوب می چرخد : ضرر مالی

بادنما از جنوب به طرف شمال می چرخد : منفعت مالی.

بادنجان

محمد بن سیرین گوید:

بادنجان خوردن در خواب اگر به وقت بود و اگر بیوقت و اگر پخته بود و اگر خام، دلیل غم و اندوه بود بقدر آن که خورده بود، دلیل تر و خشک آن یکسان بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بادنجان بسیار داشت، لیکن جمله را ببخشید یا بفروخت یا از منزل خود بیرون انداخت و از آن بخورد، دلیل است که از غم و اندوه رسته شود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

نفایس الفنون تصریح دارد که خوردن بادنجان در در فصل خودش رای و اندیشه و تعقل است ولی در خارج از فصل نیکو نیست. ابن سیرین می گوید خوردن بادنجان در خواب اگر به وقت باشد یا بی وقت و اگر پخته باشد یا خام نشان خوردن غم و داشتن غصه و اندوه است ولی همچنان که در مقدمه این کتاب توضیح داده شد ممکن است شما در خواب بادنجان ببینید اما بادنجان محور خواب شما نباشد و تعبیرش تحت شعاع چیز دیگری که اساس رویای شماست قرار بگیرد پس نباید بد به دل آورد و صرفا به دیدن بادنجان تعبیر نادرست داشت. بادنجان نیکو نیست بخصوص اگر پوست سیاه و براق داشته باشد. چنانچه در خواب ببینید که در دست خود بادنجان دارید و آن را به دیگری می دهید از جانب شما نسبت به آن شخص ستمی می شود و رنجی می رسد ولی اگر بادنجان را از دست به زمین بیافکنید یا از خانه بیرون بیاندازید گویای فرج از شدت و نجات از بلاست و راحتی و آسودگی نزدیک را بشارت می دهد. پوست کندن بادنجان نیز پرداختن به کاری است که ناخشنودی همراه می آورد.

باد مغرب

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

باد ملایمی که از مغرب می وزد : یک مرد بی ادب به شما توهین خواهد کرد.

شما در جنگل هستید و بادملایمی از مغرب می وزد : فروتنی و سادگی شما آشکارا است.

بادکنک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر بادکنک بزرگ و به واقع یک بالن بود در خواب کاری است که بزرگ می نماید و شما در خود توانائی انجام آن را ندارید. چنانچه در خواب چنین بالنی را به شما دادند کاری به عظمت و بزرگی آن به شما پیشنهاد می شود که می تواند شما را در خود غرق کند و فرو ببرد. چنانچه به وسیله آن بالن از زمین بلند شدید و به هوا رفتید به شما می گوید از واقعیات زندگی دور می شوید و تکیه گاهی را از دست می دهید بی آن که نقطه اتکا قابل اطمینانی بیابید. اگر در سبد بالن ایستاده بودید، عشقی سر راه شما قرار می گیرد که بسیار هیجان انگیز است. اگر دختر جوانی ببینید که با بالن پرواز می کند به مردی شوهر می کند که در شهری دور از محل اقامت او خانه دارد. اگر با بالن به دور دستهای آسمان رفتید که زمین زیر پایتان محو شد و شما همچنان به طور عمودی بالا می رفتید به هیچوجه خوب نیست ( به پرواز در حرف (پ) نگاه کنید). اگر بیننده خواب ببیند که سوار بالنی است ولی بالن ناگاه ترکید هم چنان نیکو نیست و شایسته آن است که بیننده خواب چندی مراقب خود باشد و از ایجاد برخورد های تند و خشن خودداری کند.اگر بادکنک کوچک بود و ترکید بیننده خواب یکی از انگیزه های عاطفی و احساسی خود را از دست می دهد. برای دختران و پسران جوان بیهودگی اولین عشقی است که ملاقات می کنند. اگر بالنی را در حال پرواز در آسمان دیدید که مردم به تماشا ایستاده بودند هیجانی عمومی به وجود می آید که امید بخش است. روی هم رفته دیدن بالن بد نیست.

بادیه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بادیه دو معنی دارد. یکی به معنی صحراست و دیگری ظرفی که در آشپزخانه مورد مصرف دارد و مایعات را در آن می ریزند. در مورد نخست به همین قسمت کلمه بیابان مراجعه کنید اما در مورد دوم یعنی بادیه فلزی مطبخ، کهن بادیه و پیاله و این نوع ظروف را که در قسمت طباخی خانه مورد مصرف دارد به خادم و کنیزک نسبت داده اند. بخصوص در مورد بادیه و پیاله نوشته اند کنیزک.امروز کنیزک نداریم و حتی نمی شناسیم و جز نامی که در کتابها نوشته اند اطلاعی در مورد آن نداریم. بطور کلی پیاله و بادیه به خانم بر می گردد و سودی که از جانب او عاید ما می شود. بادیه در خواب معرف کدبانوی خانه است و روابطی که از نظر اخلاقی و عاطفی با او داریم. چنان چه بادیه ای نو و شسته و تمیز و براق در دست داشته باشیم گویای این است که روابط مرد و زن بر مبنای استواری قرار دارد و چنان چه بادیه کثیف و نشسته بود این را می گوید که نقار و کدورتی پیش می آید. چنان چه بیننده خواب جوان و مجرد باشد، شستن پیاله نیکو است و نشان دهنده این است که زنی در زندگی او ظاهر می شود که خانه دار و کدبانو است. اگر این خواب را دختر جوانی ببیند باز هم خوب است زیرا به شخصیت خودش بر می گردد و تمایلات نهفته او را نشان می دهد. چنین دختری شائق تشکیل یک زندگی خوب خانوادگی است و در خود این آمادگی را می بیند که مردی را خوشبخت کند. نصیبی که از زندگی خانوادگی می بریم به اندازه بادیه مشخص می شود بادیه کوچک سهم اندک است و بزرگ نصیب بیشتر ما را نشان می دهد. بادیه پر توفیق است.بادیه خالی بی نصیبی است. پیاله شکسته غم و اندوه است و اندوهی که در محیط خانواده پیش می آید چنان چه بادیه ای از نقره داشتید کسی در محدوده خانه در صدد فریب شما بر می آید. بادیه آهنی بیان کننده استحکام روابط خانوادگی است و بادیه چینی شکنندگی و ظرافت این علائق و روابط را بیان می کند و به ما هشدار می دهد که موجب شکستن این پیوند عاطفی نشویم. داشتن تعداد زیادی بادیه تعدد کدبانو را نشان نمی دهد بل که مبین وسعت و توانائی زن خانه است. نوشته اند اگر بادیه ای را به عمد به زمین بزنید، بشکنید یا دور بیاندازید زن را طلاق میدهید و اگر زنی این خواب را ببیند زن دیگری بین او و شوهرش اختلاف به وجود می آورد که شکستن و دور افکندن بادیه گویای نفرتی است که از آن زن مجهول دارد.

بادریسه

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر زنی بیند که بادریسه ببافت یا کسی بدو داد، دلیل است که او را خادمه یا کنیزکی حاصل شود. اگر زنی بیند که بادریسه از دوک او بیفتاد، دلیل که مهر او از شوهر بریده شود.

بادکنک

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن بادکنک در خواب ، علامت آن است که در صورتی که مراقب سلامت خود نباشید در آینده با مشکلات زیادی روبرو می شوید .

۲ـ اگر در خواب بچه ها را مشغول بادکردن بادکنک ببینید ، نشانة آن است که انتظاری که برای رسیدن به آسودگی و فراغت داشته اید ، برآورده نمی شود .

بادروک (ریحان کوهی)

 

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند که بادروک همی خورد، دلیل که حاجت او روا شود و مراد بیابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

خوردن بادروک درخواب سه وجه بود.

اول: حاجت روائی،

دوم: کام یافتن،

سوم: دیدار غائب.

بادبزن

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن بادبزن در خواب ، علامت آن است که در آیندة نزدیک خبرهایی خوب و حیرت انگیز به دست شما خواهد رسید .

۲ـ اکر دختری خواب ببیند با باد بزن خود را باد می زند ، نشانة آن است که با افراد جدیدی آشنا خواهد شد . اگر خواب ببیند بادبزن کهنه ای را گم می کند ، نشانة‌آن است که نامزد او خواستار زنی دیگر خواهد شد .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما یک بادبزن دارید : خبرهای بسیار خوش

یک زن جوان خواب ببیند که او را باد می زنند : او بزودی ازدواج خواهد کرد.

خانم مجردی خود را باد می زند : بزودی آشنا ئیهای مهم و مفیدی خواهد داشت .

باد بزنتان را گم می کنید : یک دوست صمیمی از شما دوری خواهد کرد.

یک زن یک بادبزن می خرد : او مرد دیگری را دوست دارد .

دیگران بادبزن دارند : شما رقبای بی شماری دارید.

رقیب شما یک بادبزن دارد : پول از دست می دهید .

بادبادک

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید بادبادکی به هوا می فرستید ، نشانة‌ آن است که از طریق کارهای نادرست ثروت زیادی به دست خواهید آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید بادبادکی بر زمین افتاده است ، علامت آن است که در زندگی با شکست و نومیدی روبرو خواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید بادبادکی درست می کنید ، نشانة آن است که به سرمایه ای اندک ، معاملة بزرگی انجام می دهید و می کوشید کسی را از آن خود سازید .

۴ـ اگر خواب ببینید کودکان بادبادک هوا می کنند ، نشانة آن است که برای کسب لذت به کارهایی بیهوده دست خواهید زد .

۵ـ اگر خواب ببینید بادبادکی بیش از حد معمول بالا رفته است ، علامت آن است که امیدها و آرزوها به یأس و نومیدی بدل می شود .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر بادبادکى را در هوا دیدید، به این معنا است که در انجام یکى از کارهایتان دچار بدشانسى مى‏شوید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما یک بادبادک می سازید : تمام دارائیتان را در یک معامله به خطر خواهید انداخت .

یک بادبادک در هوا به آرامی پرواز می کند : میتوانید از حالا منتظر موفقیت باشید .

یک بادبادک در ارتفاع زیادی پرواز می کند : سرنوشت برای شما اوقات خوشی به همراه دارد.

یک بادبادک در ارتفاع کم پرواز می کند : شادی بزرگ

 



تعبیر خواب حرف ب

باروت

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که دست به باروت زده‏اید، به این معنا است که کارهایى انجام مى‏دهید که برایتان بسیار خطرناک است. دیدن باروت در خواب، بیانگر آن است در انجام کارهایى که به زودى قصد انجامش را دارید براى خود شریک نگیرید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما باروت دارید : روشتان را در کارها عوض کنید.

یک مرد خواب باروت ببیند : او فوراً محل اقامتش را تغییر می دهد .

یک زن خواب باروت ببیند : از شوهرش طلاق خواهد گرفت .

یک دختر جوان خواب باروت ببیند : او با یک سرباز ازدواج می کند .

بارکشیدن

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که بر پشت بار سبک داشت، دلیل که به قدر و جنس آن بار وی را منفعت رسد. اگر بیند که بر پشت بار گران داشت، دلیل که گناه و معاصی بسیار کند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بار بسیار داشت و دانست که از ملک او است. دلیل به قدر جنس بار وی را خیر و منفعت رسد یا مضرت و بدی. اگر بیند که آن بار ملک آن نبود خیر و شر او به خداوند خواب بازگردد.

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول حمل بار دیدید، به این معنا است که دست به کارهاى خیرخواهانه خواهید زد. اگر در خواب دیگران را مشغول حمل بار دیدید، به این معنا است که تجربیاتى به دست مى‏آورید که برایتان بسیار مفید و مطلوب خواهد بود.

بارکد

مولف گوید:

اگرببیند بارکد جنسی یا کارتی کثیف یا خراب شده دلیل بر تغییراتی در نوع جنس یا شماره کارت دارد

بار سنگین

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

زیر یک بار سنگین کمرتان خم شده : محتاج دیگران خواهید شد .

اشخاص دیگر بار سنگین حمل می کنند : خوشبختی

بچه ها بار سنگین حمل می کنند : پیشرفت و امتیاز

دوستان بار سنگین حمل می کنند : پول شما بیشتر خواهد شد

باربر

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن باربر در خواب ، علامت بدشانسی و روبرو شدن با حوادث تلخ است .

۲ـ اگر خواب ببینید خودتان باربر هستید ، نشانة آن است که به محیطهایی فقیرانه پا خواهید گذاشت .

۳ـ استخدام باربر در خواب ، علامت آن است که از هر موقعیتی به نفع خود بهره می برید .

۴ـ اخراج کردن باربر در خواب ، علامت آن است که مورد اتهامات زننده ای قرار می گیرید .

بارانی

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند بر تن او بارانی بود و او در خدمت پادشاه بود، دلیل است که نام نیک او و مدح و ثنای او در پیش مردمان فاش شود. اگر بارانی او از جهت جامه بود، دلیل است که او فائده دیدن در دنیا حاصل شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بارانی او از پشم بود یا از کتان یااز پنبه و به گونه سبز است، دلیل بر نیکوئی بود اما بارانی زرد، دلیل بر رنج و بیماری بود. اگر بارانی کبود بود، دلیل بر گناه و معصیت بود. اگر بارانی سفید بیند، دلیل است بر خیر و منفعت که ازجائی بدو رسد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بارانی : احترام شما بالاتر می رود .

یک بارانی به تن دارید : بزودی خود را در یک موقعیت بالا خواهید دید .

بارانی خود را از تن خارج می کنید : یک خصومت

دیگران بارانی می پوشند : کسانی در انتظارکمک شما هستند .

دیگران بارانی خود را از تن در می آورند : آنها به فلاکت دچار می شوند .

بارانی یک بچه : پول

بارانی یک زن : یک شادی نا خواسته

یک بارانی را به دور می اندازید : مورد آزار قرار میگرید .

یک بارانی را تمیز می کنید : پول نان خوردن شما قطع می شود.

یک بارانی می خرید : مورد احترام بسیار قرار خواهید گرفت .

بارانی می فروشید : علامت پول

باران

حضرت دانیال گوید:

باران درخواب رحمت و برکت بود از خدای تعالی بر بندگان چون عام بود و به همه جا برسد. و خواب دیدن باران به وقت خویش نیکوتر است به وقتی که مردمان باران خواهند بهتر باشد. اما اگر آن باران خاص است، چنانکه بر یک جا باران سخت می بارید و جز آنجا جای دیگر نبارید این چنین، دلیل کند بر رنج و بیماری بر اهل آن موضع و سختی که به ایشان رسد. اگر بیند که باران آهسته می بارید، دلیل کند بر خیر و منفعت اهل آن موضع. اگربیند که اول سال یا اول ماه باران بارید، دلیل کندکه در آن سال یا در آن ماه فراخی و نعمت زیاد پیدا شود. اگر بیند که باران تیره و سخت بود که می بارید، دلیل کند بر بیماری که در آن هلاک شود.

 

محمدبن سیرین گوید:

اگر بدید که باران سخت نه به وقت خویش می بارید، دلیل است که در آن دیار، لشکر رنج و بلا رسد و اگر بیند که با آب باران مسح می کرد، دلیل که از ترس و بیم ایمن شود. اگر بیند که باران بر سر وی می بارید، دلیل بود که به سفر رود و با سود و منفعت بازآید.اگر بیند که باران بر سر مردمان چون طوفان می بارید، دلیل بود که در آن دیار مرگ مفاجات پدید آید. اگر بیند که از هر قطره باران آواز همی آید، دلیل است عزت و جاه او زیاد شود. اگربیند باران عظیم می بارید، چنانکه جوی ها از آن روان شد و زیانی بدو نرسید، دلیل که پادشاه تعصب کند وشر وی از خود بازدارد و اگر بیند از آن جوی ها نتوانست گذشت، دلیل که شر پادشاه از خود دفع سازد. اگر بیند که آب از هوا همی آید. به کردار باران، دلیل است که عذاب حق تعالی و بیماری در آن موضع پدید آید.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند به جای باران انگبین همی بارید، دلیل که نعمت و غنیمت در آن دیار بسیار باشد و هر چیز که بیند که از آسمان می بارید تاویلش از جنس آن چیز بود. اگر بیند که آب باران صاف و روشن بود، دلیل که بر قدر آن خیر و راحت بدو رسد. اگر بیند که آب باران تیره و ناخوش بود، دلیل که بر قدر آن رنج و بیماری کشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن باران درخواب بر دوازده وجه است.

اول: رحمت.

دوم: برکت.

سوم: فریاد خواستن و دادخواهی .

چهارم: رنج و بیماری.

پنجم: بلا.

ششم: کارزارو جنگ .

هفتم: خون ریختن.

هشتم: فتنه.

نهم: قحطی .

دهم: امان یافتن.

یازدهم: کفر.

دوازدهم: دروغ.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

باران در بیداری و در زندگی روزمره ما موجب خیر و برکت و نعمات الهی است. در خواب نیز چنین حالتی دارد مگر در چند مورد استثنائی . عده ای از معبران سنتی عقیده دارند باران در خواب غم است. خانم ایتانوس یونانی عقیده داشت باران نعمت است بخصوص اگر ببینید زیر باران ایستاده ایم. باران ملایم و دلپذیر در خواب ما مخصوصا اگر در فصلی باشد که انتظارش را داریم بسیار خوب است و نشانه نعمت و فرح و سلامتی است. مشاهده باریدن باران نیکو است مشروط بر این که باران همه جا فرو بریزد. اگر در خواب ببینید که مثلا پشت پنجره ایستاده اید و می بینید که باران می بارد و در همه جا یکسان فرو می ریزد بسیار خوب است ولی اگر در همین حالت ببینید که فقط در خانه شما باران می بارد و بام و در خانه های دیگر خشک است خوب نیست زیرا این باران اختصاصی در هر حالتی باشد از آمدن یک اندوه و غصه خبر می دهد. در این موقعیت که باران فقط در خانه شما می بارد بهتر است مراقب صحت و سلامت خود و افراد خانواده تان باشید. ابن سیرین می گوید اگر بیننده خواب ببیند که باران در اول سال یا اول ماه می بارد در آن سال یا آن ماه نعمت فراوان می شود و مردم در رفاه خواهند بود. اگر در خواب ما باران تند و سیل آسا باشد خوب نیست. باران با دانه ها و قطرات درشت به طوری که در خواب احساس کنید به صورت و سر شما می خورد از یک حادثه بد خبر می دهد مخصوصا روی سر فرود آمدن باران را اگر با شدت باشد میمون ندانسته اند. همین طور است اگر بیننده خواب ببیند که باران می بارد اما رنگ قطرات آن تیره است یا اصولا رنگ طبیعی ندارد این باران از بیماری بیننده خواب خبر می دهد و چنان چه شما ایستاده باشید و دیگری را دست خوش چنین بارانی ببینید آن شخص بیمار می شود و اگر آن شخص که زیر باران است مجهول باشد یکی از نزدیکان شما طعمه بیماری می شود. مشاهده باران بی وقت نیز در خواب نیکو نیست. مثلا در گرمای قلب الاسد که نزدیک کولر یا در فضای آزاد و روی پشت بام و در پشه بند خوابیده اید ببینید باران می بارد. این خواب به شما خبر از غمی می دهد که بیشتر جنبه عام دارد مخصوصا اگر در خواب ببینید که باران روی محله یا شهر می ریزد. اگر در خواب ببینید که باران می بارد و شما با آب باران( از ناودان یا آبی که در گودال های زمین جمع شده) دست و روی خود را می شوئید بسیار خوب است و شما را از سعادتی نزدیک مطلع می کند. از این خوب تر آن است که در خواب ببینید با آب باران وضو می گیرید. معبران اسلامی نوشته اند که گیرنده وضو با آب باران به زیارت حج می رود یا به زیارت اعتاب مقدس توفیق می یابد اما به طور کلی دست و رو شستن و وضو گرفتن با آب باران نشانه ایمنی است و رهائی و نجات از نگرانی و یاس و چنان چه از آن بنوشید دین خویش را می پردازید. اگر در خواب ببینید باران طوری به شدت و به حدت می بارد که رهگذران و مردم از بیم آن می گریزند و سر پناه می جویند دلیل بر آن است که برای آن مردم حادثه ای غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتد. اگر باران طوری می بارد که سر و روی و لباس و کفش شما را خیس می کند به سفر می روید و از این سفر سودی عایدتان می گردد. اگر در خواب بینید که باران می بارد و شما صدای ریزش آن را می شنوید و از شنیدن آن خوشتان می آید و لذت می برید صاحب عنوان و شهرت و آوازه می شوید و چنان چه از شنیدن صدای آن خوشتان نیاید خواب بی اثر است و بی تفاوت.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

باران : استفاده ، سود

بوران : بهبودی در اوضاع

باران و آفتاب با هم : یک تحول خوشایند اتفاق خواهد افتاد

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن باران ایمنی و فراخی بود

 

اچ میلر میگوید:

دیدن باران در خواب، نشان دهنده‏ى آن است که زندگى شما وضع بهترى پیدا خواهد کرد. اگر در خواب ببینید که زیر باران خیس شده‏اید، به این معنا است موضوعى که هیچ امیدى به آن نداشتید باعث خشنودى شما مى‏شود. اگر در خواب ببینید هنگام بارش باران، خورشید در آسمان حضور دارد، به این معنا است که سرانجام ناراحتى و گرفتارى به پایان مى‏رسد.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید هنگام بارندگی در خیابان هستید ، علامت آن است که از تفریح و گردش لذت خواهید برد و خوشبختی در خانة شما را خواهد کوبید .

۲ـ اگر خواب ببینید از دل ابرهایی تیره باران می بارد ، علامت آن است که نسبت به انجام و ظایف خود نومید و دلسرد خواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید در آغاز بارندگی می کوشید به زیر سر پناهی بروید تا خیس نشوید ، نشانة‌ آن است که در طراحی و به ثمر رساندن نقشه هایتان کامیاب خواهید شد .

۴ـ اگر خواب ببینید از پنجره ای به قطرات باران نگاه می کنید ، نشانة آن است که در کسب ثروت پیروز خواهید شد .

۵ـ شنیدن صدای ضربه های باران بر سقف ، علامت آن است که از شادمانی و نشاط خانوادگی لذت خواهید برد و همچنین در کسب ثروتی اندک موفق خواهید شد .

۶ـ اگر خواب ببینید هنگام بارندگی از سقف خانه آبی زلال چکه می کند ، علامت آن است که به دام لذتی نامشروع خواهید افتاد . اما اگر چکه های آب گل آلود باشد ، نشانة آن است که تغییر و تحولی در زندگی شما روی خواهد داد .

۷ـ اگر خواب ببینید هنگام گوش سپردن به صدای باران از ناتمام گذاشتن و ظیفه ای تأسف می خورید ، علامت آن است که از چیزی لذت خواهید برد که باعث زیان رساندن به دیگران خواهد شد .

۸ـ اگر خواب ببینید باران بر دیگران فرو می بارد ، علامت آن است که دوستان نسبت به شما اعتماد خود را از دست خواهند داد .

۹ـ اگر دختری خواب ببیند زیر باران به خیابان می رود و لباس او خیس و کثیف می شود ، علامت آن است که با بی احتیاطی تسلیم لذتی احمقانه می شود و برای همین عمل مورد سوء ظن دوستان قرار می گیرد .

۱۰ـ اگر خواب ببینید باران بر حیوانات مزرعه ای فرو می بارد ، علامت آن است که از محیطهای اجتماعی ، که در آن قرار خواهید گرفت ، دلسرد و نومید خواهید شد .

۱۱ـ دیدن طوفان به همراه باران در خواب ، نشانة روبرو شدن با حوادث تلخ است .

بار انداز

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بارانداز محوطه ای است از بندر که آنجا بارها را از کشتی به خشکی می آورند و از همان نقطه بار کامیون ها یا قطار و راه آهن می کنند و به نقاط دیگر می فرستند. در واقع بارانداز همان بندر است و دیدن بارانداز در خواب دو حالت دارد که باید بیننده خواب دقت نموده و مشخص کند. یک وقت پیاده شده اید و یک وقت است که سوار می شوید و می خواهید بروید. پیاده شدن فراغت از تشویش و نگرانی است. همچنان که سفر دریایی مخاطره آمیز است و چون به بندر و پایاب برسید احساس امنیت و راحت می کنید پیاده شدن در بندر نیز در عالم خواب خوب است چون بشارت می دهد که از نگرانی و تشویش رهایی خواهید یافت. اما یک وقت است که خود را در بارانداز می بینید و آنجا احساس می کنید که می خواهید به سفر دریا بروید و این گویای آن است که به کاری مخاطره آمیز اقدام می کنید. احتمالا با کسی شریک می شوید و یا وام می گیرید.

بار

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن بارهای زیاد در خواب، آنچنان که در انبار هست یا در محوطه ای دیده می شود خیر و نیکی است. بارکشیدن سود بردن است در صورتی که آن بار متعلق به خودتان باشد و در عالم خواب بدانید باری که می کشید و می برید به خودتان تعلق دارد نه به دیگری. در این حالت فرق نمی کند که بار را با ماشین یا گاری یا لیفت تراک و یا هر وسیله دیگری ببرید یا با دوش. ممکن است در عالم خواب از بردن بار خسته شده و عرق کرده باشید. این گویای رنج و زحمت شما نیست بلکه فرحی است که از سود بردن بار حاصل می کنید و به شما دست می دهد. بارکشی در خواب برای دیگران همچنان که در بیداری بیگاری است در خواب هم تلاشی است بیهوده که سودش عاید غیر می شود و رنجش برای شما می ماند. اگر در خواب دیدید که با دوش خود بار می کشید، به اندازه همان باری که روی دوش دارید سود می برید. کم باشد، کم و زیاد باشد، زیاد.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در حال حمل بار هستید ، علامت آن است که از روی عشق و خیر خواهی دست به کارهایی سخت و دشوار خواهید زد و زندگانی ای طولانی خواهید داشت .

۲ـ اگر خواب ببینید زیر بار سنگینی به زمین می افتید ، نشانة آن است که قادر به امرار معاش افرادی که به شما وابسته اند نخواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید دیگران در حال حمل بار هستند ، علامت آن است که نزدیکان شما تجربیاتی خواهند کرد که شما نیز به این تجربیات علاقمند خواهید شد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما باری را حمل می کنید : گذشت در زندگی کار بسیار خوبی است .

بچه ها باری را حمل می کنند : خوشبختی

دشمنان بار حمل می کنند : یکنفر شما را رها میکند

نزدیکان باری را حمل می کنند : یک راز که خطری در آن مخفی شده.

باد و بوران

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن باد سخت بیگانه باشد

 

آنلی بیتون می‏گوید:

مشاهده‏ى باد و بوران شدید در خواب، بیانگر آن است که کارهایى انجام مى‏دهید که در به ثمر رسیدن آن دچار شک و تردید شده‏اید.

دیدن باد و بوران شدید در خواب ، نشانة دست زدن به کاری دشوار و نومید کننده است .

 



تعبیر خواب حرف ب

بازو

محمدبن سیرین گوید:

بازوی در خواب برادر بود یا فرزند یا دوست معتمد یا انباز. اگر بیند که بازوی وی قوی بود، دلیل که وی را از ایشان منفعت و قوت رسد. اگر به خلاف این بیند، دلیل که او را هیچ فائده و قوت از ایشان نباشد. اگر بیند که بازوی او افتاد یا اگر کسی بازوی او را ببرید، دلیل که برادر یا دوست یا انباز رحلت کند یا از وی مفارقت جویند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بازو در خواب بر شش وجه بود.

اول: برادر.

دوم: فرزند.

سوم: شریک.

چهارم: دوست.

پنچم: پسرعمو .

ششم: همسایه.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

از امام صادق علیه السلام نقل است که بازو در خواب یا برادر است، یا فرزند است، یا دوست و انباز است و اگر هیچ یک از این ها وجود نداشته باشد یا پسر عمو است و یا همسایه . کلیه معبران بازو را در خواب برادر یا فرزند تعبیر کرده اند و یا هر دو به این صورت که بازوی راست را برادر دانسته اند و بازوی چپ را فرزند و چنان چه بیننده خواب برادر و فرزند نداشته باشد دوست است. چنان چه بازوی خود را نیرومند و قوی ببینید از برادر یا فرزند خویش بهره مند می شوید و سود می برید (این بستگی به راست و چپ دارد) چنان چه در خواب مشاهده کنید بازویتان ضعیف و لاغر شده خواب شما می گوید که از برادر و فرزندتان چشم امید نداشته باشید زیرا آن ها به شما یاری نخواهند داد و اگر هم بخواهند نمی توانند. اگر در خواب ببینید که بازوی چپ شما قوی است ولی بازوی راستتان ضعیف است و لاغر این معنی را دارد که فرزندی شایسته خواهید داشت ولی برادرتان در زندگی شما مفید و موثر واقع نخواهد شد. همین طور معنی و مفهوم برعکس می شود اگر بازوی راستتان عضلانی و قوی باشد و چپ ضعیف . اگر ببینید بازویتان قطع شده به یکی از آن ها آسیب می رسد. اینجا اختلافی هست بین معبران اسلامی و سنتی خودمان و معبران خارجی زیرا در خواب نامه های خارجی تا آن جا که من خوانده ام بازو را به همت و اراده تعبیر کرده و ندشته اند استحکام بازو و گردن پشت به شخصیت کاری و شغلی و اراده و همت شما باز می گردد.

 

لیلا برایت می ‏گوید:

اگر در خواب بازوى خودتان را دیدید، نشانه‏ى پذیرفتن انجام کارهاى مشکل است. اگر در خواب بازوى خود را بسیار کوچک دیدید، به این معنا است که با مردم با خوش‏رویى برخورد مى‏کنید، دیدن بازوى پر مو در خواب، نشان دهنده‏ى پیشرفت در امور کارى است. اگر خواب ببینید که بازویتان شکسته، به این معنا است که در ایجاد ارتباط با اطرافیانتان دچار مشکل مى‏شوید.

 

آنلی بیتون می ‏گوید:

دیدن بازوى قطع شده در خواب، بیانگر جدایى از یکى از نزدیکانتان است.

اگر در خواب ببینید بازوی کسی را قطع می کنید ، علامت آن است که از همسر خود جدا خواهید شد ، مراقب باشید که نیرنگ و فریب دیگران را نخورید .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بازوهای خودتان : یک پیروزی بزرگ بر مخالفانتان .

شما بازوهای قشنگی دارید : رفاقتهای بزرگ و درسطح بالاخواهید داشت .

بازوهای شما پر از مو است : ثروتمند خواهید شد .

بازوی شما بلند است : یک شادی بزرگ در انتظار شماست .

بازوی شما کوچک است : پول فراوان

بازوهای خیلی نازک : بزودی پولدار می شوید .

بازوهای شما بطور غیر طبیعی بزرگ هستند : شادی و رضایت

بازوهای شما را قطع می کنند : یکی از نزدیکانتان را از دست می دهید .

بازوهای شما درد می کند : نتایج بد در کارها

بازوی شما کثیف است : غم بزرگ

یک مرد خواب ببیند که دوستش شکسته است : مشاجره

یک زن خواب ببیند که دستش شکسته است : شوهرش را از دست می دهد .

بازوی شما ضرب دیده : یکی از بستگان سلامتی اش در خطر است .

بازوی راست شما قطع شده است : مرگ یک مرد در فامیل

بازوی چپ شما قطع شده است : مرگ یک زن در فامیل

بازوی شما می شکند : خطرهای بزرگ در آینده نزدیک .

یک بیماری پوستی روی بازو : شما کار زیاد و بی نتیجه می کنید .

بازوی شما کک و مک دارد : باید روش زندگیتان را بکلی اصلاح کنید

بازکردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

بسته ها را باز می کنید : یک کار سخت در انتظار شماست .

زندانیان را از بند شان آزاد می کنید : اتفاقات غیره مترقبه در پیش است .

گره یک طناب را باز می کنید : یک راز فاش خواهد شد .

یک سگ را باز می کنید : یک ازدواج در پیش است .

یک اسب را باز می کنید : دوستان وفادار در کنار شما هستند .

یک قفل یا چفت را باز می کنید : کشفی در منزلتان خواهید کرد.

شما قادر نیستید یک در را باز کنید : منتظر مشکلات باشید .

نمی توانید یک کشو را باز کنید : از کسانی که شما را دوست دارند چیزهای بی اهمیت را مخفی نکنید.

نمی توانید کلید چیزی را پیدا نکنید که آن را باز کنید : در مشکلات مالی بسیار محتاط باشید

بازرگان

لیلا برایت می ‏گوید:

اگر خواب ببینید که بازرگان هستید، بیانگر پیشرفت در امور شغلى است. اگر در خواب بازرگانى را ببینید، علامت آن است که در انجام کارها موفقیت حاصل می کنید

بازرس

لیلا برایت می ‏گوید:

اگر در خواب ببینید که بازرس شده‏ اید، به این معنا است که دست به کارهایى مى‏زنید که دوست ندارید کسى از آن مطلع شود. دیدن بازرس در خواب، بیانگر آن است که براى مدتى کوتاه دچار گرفتارى مى‏شوید

بازدید کننده

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

خواب بازدید کنندگان : یک دوست وفاداری خود را به شما ثابت می کند .

بازدید کنندگان را می پذیرید : در انتظار یک دوست باشید .

تعداد بسیاری بازدیدکننده : دوستان به شما کمک میکنند .

شما بازدید کننده هستید : شانس

شما با یک بازدید کننده کاری دارید : بیماری

بازدید

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما از کسی یا جایی بازدید می کنید : درعملی کردن نقشه هایتان با مانع روبرو خواهید شد .

به دیدن بستگان می روید : مورد سوءظن دیگران قرار می گیرید .

یک دوست به دیدن شما می آید: ضرر مالی در کار

یک پزشک شما را عیادت می کند : از دیگران پیشی می گیرید .

شما به دیدن دوستان می روید : موقعیت شما ابداً خوب نیست .

دوستان متعددی به دیدن شما می آیند : به زودی خبرهای خوش دریافت می کنید .

شما از دیگران دیدن می کنید : یک محکمه در پیش دارید .

دیگران برای کار به دیدن شما می آیند : غم بزرگی باعث ناراحتی شما خواهد بود .

بازجویی

هانس کورت می‏گوید:

اگر در خواب از شما بازجویى کنند، به این معنا است که در ارتباط برقرار کردن با اطرافیان دچار مشکل مى‏شوید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید کسی شما را بازجویی می کند ، نشانة‌ آن است که در پایدار کردن روابط خود با دوستانتان شکست خواهید خورد .

بازار

لوک اویتنهاو می گوید :

بازار : سعی کنید سطح معلومات خود را بالا ببرید

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در بازار هستید ، علامت آن است که در تمامی امور زندگی توفیق خواهید یافت .

۲ـ دیدن بازاری متروک در خواب ، علامت آن است که پریشان و افسرده خواهید شد .

۳ـ دیدن سبزیجات گندیده یا فاسد در بازار ، نشانة آن است که در حرفة خود زیان خواهید دید .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند ، نشانة آن است که تغییراتی مساعد در زندگیش اتفاق خواهد افتاد .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر خواب ببینید که از بازار خرید مى‏کنید، بیانگر داشتن روابط نادرست است. اگر خواب ببینید که در بازار چیزى مى‏فروشید، بیانگر تغییر شغل است. اگر در خواب خود را در بازار مکاره ببینید، بیانگر بدشانسى و ناراحتى است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بازار : شانس

شما در یک بازار هستید : شانس در عشق

شما چیزهایی در یک بازار مکاره می خرید : آرزوهایتان را برآورده خواهید کرد .

دیگران در یک بازار چیزهایی می فروشند : به شما یک پیشنهاد مهم می شود .

باز

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند که بازی بگرفت یا کسی به وی داد و آن باز مطیع او بود، یعنی بر دست وی نشست، دلیل نماید بر بزرگی قدر و افزونی جاه و منزلت. اگر او بیند که بازی سفید بر دست او نشست، دلیل که از پادشاه قدر و منزلت یابد. اگر بیند باز از دست او بیفتاد و بمرد، دلیل است که از منزلت به درویشی و بیچارگی افتد

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بازی سفید بیافت، اگر از مردمان پادشاه بود، دلیل است از پادشاه ولایت و حرمت یابد. اگر از رعیت بود مال بسیار حاصل نماید. اگر بیند باز بر بام او نشست، دلیل که او را با پادشاه نو صحبت افتد و از او خیر و منفعت یابد. اگر بیند باز بگریخت و در خانه شد یا در زیر دامن زنی پنهان گردید، دلیل که آن زن را پسری خوب روی پدید آید. اگر بیند بر پای آن زن زنگله زرین یا سیمین بود، دلیل است که زن را دختری آید.

 

جابرمغربی گوید:

اگر کسی بیند بازی بیافت و او را بکشت، دلیل که اگر آن کس از مردم پادشاه بود معزول شود از عمل. اگر از مردم پادشاه نبود او را رنجی و غمی رسد از جهت اهل بیت. اگر بیند که باز از دست او بپرید و باز نیامد، اگر این خواب را پادشاه دیده بود، دلیل است مملکت از دست او برود. اگر باز بیامد و بر دست او نشست تاویلش آن که مملکت و قدرت یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

چون بیند که باز مطیع او است. تاویل بر پنج وجه بود.

اول: رسیدن به آرامش.

دوم: شادی.

سوم: بشارت.

چهارم: فرمانروائی.

پنجم: یافتن مراد.

مال به قدر و قیمت باز ( دو هزار درم تا هزار درم) ، خاصه چون باز سفید و مطیع او بود

چون باز مطیع نباشد تاویلش برچهاروجه بود.

 

اول: پادشاه ستمگر.

دوم: حاکمی که میل کند.

سوم: فقیه خائن.

چهارم: فرزند که فرمان پدر و مادر نبرد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

باز مرغی است شکاری و زیبا در خواب نماینده آرزو و امید و تمنیات بزرگ درونی بیننده خواب است. دیدن باز در خواب از زاویه دید مثبت و نیکو است بخصوص اگر باز سفید باشد نشانی از کامیابی و کامروائی است. از امام صادق _ ع _ نقل است که باز نافرمان و سرکش فرزندی است که فرمان پدر را اطاعت نمی کند و رنج و الم پدید می آورد. اگر ببینید که باز ی را گرفته اید یا کسی به شما داده و آن باز چنان اهلی و دست آموز است که بر دست یا شانه شما می نشیند نشانی از پیروزی شما است در کارها و این که ترقی مقام و مرتبه می یابید و جاه و منزلت شما افزون می شود. اگر باز ی از هوا بیاید و بر دست یا شانه یا بام خانه شما بنشیند نشان آن است که توفیق ناخواسته و پیروزی جهد نکرده حاصل می کنید حتی دیدن باز در خواب خوب است و اگر بر بام نشسته باشد و شما در عالم خواب بدانید که آن پرنده به شما تعلق دارد نیکو است و نشان آن می دهد که در آستانه یک پیروزی قرار گرفته اید و با اندکی مجاهده به آن می رسید. چنان چه ببینید که بازی در دست دارید و آن باز به ناگاه بمیرد یا چون دقت کنید می بینید مرده است از شکست و نامرادی شما خبر می دهد و از نظر مالی تهی دست می شوید. اگر ببینید که یک باز دارید و آن باز از دست شما گریخت اما از خانه شما بیرون نرفت دچار آشفتگی می شوید این آشفتگی به از هم گسیختگی نمی انجامد. ابن سیرین می گوید اگر این باز از دست شما گریخت و زیر دامن زنی پنهان شد چه آن زن شناخته باشد و چه ناشناخته بیننده خواب صاحب یک پسر می شود، پسری هوشمند و خوبروی . فرار باز از دست نمایانگر گم کردن و از دست دادن امیدها و آرزوها است. برای دختران و پسران جوان داشتن باز عشق و امید است. اگر زنی ببیند که باز در خانه دارد صاحب فرزند پسر می شود. اگر در خواب ببینید که باز در خانه دارید و آن باز را به دست خود کشتید خوب نیست و این ممکن است چند حالت نامیمون داشته باشد. یا آسیبی به فرزندتان وارد می آید، یا با همسرتان متارکه می کنید یا از نظر شغلی صدمه و آسیب کلی خواهید دید. از این گذشته دیدن باز در خواب نیکو است بخصوص اگر سفید باشد.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن باز از جانب پادشاه مهترگردد

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن باز در خواب، بیانگر آن است که در انجام یکى از کارهایتان دچار بدشانسى مى‏شوید.

باروری

محمد بن سیرین گوید:

باروی شهر و قلعه و ده، دلیل بر پادشاه نماید یا بر والی و معبران گویند باروی شهر، دلیل بر پادشاه بود و باروی ده، دلیل است بر خداونده ده. اگر بیند که باروی شهر قوی و بلند است، دلیل است بر قوت و نیکی حال پادشاه. اگر بیند باروی شهر بیفتاد و خراب شد، دلیل بر هلاک پادشاه کند. اگر برخی از آن بیفتاد، دلیل بر هلاک والی است. اگر بیند بارو را نو کردند، دلیل که پادشاه نو در آن شهر مقیم شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

باروی شهر و آن چه نزدیک دروازه شهر است تاویلش عیش و ایمنی است و آن چه در پس شهر است همان باشد و هر نیک و بد و زیاده و نقصان که در بارو بیند، دلیل بر ان پنج گونه است.

 



تعبیر خواب حرف ب

باغ وحش

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که در یک باغ وحش حضور یافته‏اید، به این معنا است که باید در انجام کارهایتان دقت بیشترى بکنید، احتمالا خطرى شما را تهدید مى‏کند.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید از حیوانات باغ وحش دیدن می کنید ، علامت آن است که سرنوشتی متغیر خواهید داشت . گاهی دشمنان بر شما چیره می شوند و گاهی شما بر آنان تسلط می یابید . با مسافرت و زندگی در کشورهای مختلف دانشی کسب می کنید .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک باغ وحش : با دقت و حوصله دوستانتان را انتخاب کنید .

تنها به باغ وحش می روید : مورد خشونت و بد رفتاری قرار می گیرید .

زن شوهر به باغ وحش می روند : خواسته های آنان برآورده نخواهد شد .

با نامزد یا دوستان به باغ وحش می روید : خطر و بد شانسی

دوستان به باغ وحش می روند : رازتان را برای هیچکس فاش نکنید .

ثروتمندان خواب بازدید ازباغ وحش را ببینند : بدبختی

فقرا خواب بازدید ازباغ وحش را ببیند : پول

به اتفاق بچه ها از باغ وحش دیدن می کنید : شادی و تفریج

باغچه

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى باغچه در خواب، بیانگر این است که شما عاشق مى‏شوید. اگر در خواب با یک باغچه‏ى کثیف و نامرتب روبه‏رو شدید، به این معنا است که شما در انجام کارى با کسى مشورت مى‏کنید که شایستگى لازم را ندارد. اگر خواب ببینید در باغچه‏اى مشغول به کار هستید، به این معنا است که در انجام کارها دقت زیادى دارید

باغبان

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب باغبانى را دیدید، بیانگر آن است که در امور مالى زیان خواهید کرد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک باغبان : کارها و فعالیتهای فعلیتان شما را پولدار خواهد کرد.

شما یک باغبان هستید : ثروت شما بیشتر خواهد شد

شما باغبان خودتان هستید : خوشبختی از آن شماست .

یک باغبان در فکر باغش نیست : بد شانسی

یک باغبان درختان را هرس می کند : شادی و ازدواج

باغ میوه

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که به همراه دوست خود از میان باغهای پرمیوه می گذرید ، علامت خاتمة عشقی طولانی است . اگر خواب ببینید که باغهایی که از آن می گذرید پر از درختانی است که میوه هایش رسیده و آمادة چیدن است ، نشانة پاداش دادن به افراد زیردستی است که با خدمت وفادارانه شان باعث به ثمر رسیدن طرحها و نقشه های مهم گشته اید .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند از باغ پرمیوه ای عبور می کند ، علامت آن است که همسر وفادار او به همراه فرزندانی مطیع خانه و زندگیِ راحتی برای او مهیا خواهند کرد .

۳ـ اگر خواب ببینید که در باغِ میوه ای خوکها مشغول خوردن میوه هایی هستنند که بر زمین افتاده است ، علامت آن است که ثروتی که از ابتدا به شما تعلق نداشته است از دست خواهید داد .

۴ـ اگر خواب ببینید که مشغول چیدن میوه های رسیده اید ، علامت آن است که در فراوانی و آسایش خواهید کرد .

۵ـ اگر خواب ببینید که باغ میوه ای مورد هجوم باد قرار گرفته است ، علامت آن است که به زندگی نکبت بار مبتلا خواهید شد . و شادمانی و پولی اندک خواهید داشت .

۶ـ اگر خواب ببینید که به هنگام عبور از باغ میوه ، در بوته های خارگیر می کنید ، علامت آن است که رقیبی حسود خواهید داشت .

۷ـ اگر باغ میوه ای با درختان عریان به خواب ببینید ، علامت آن است که فرصتهایی مناسب را برای رسیدن به مقامهای بالا نادیده می گیرید .

۸ـ اگر باغ میوه ای را در فصل زمستان ببینید ، علامت آن است که به هنگام زندگی در زمان اکنون نسبت به آینده بی اعتنا هستید .

۹ـ دیدن باغ میوة طوفان زده در خواب ، علامت وظایفی نامساعد است که باید بر دوش بگیرید

باغ

حضرت دانیال گوید:

دیدن باغ به خواب زن بود. اگر بیند باغ را آب می داد، دلیل که با زن خویش مجامعت کند. اگر بیند که باغ را آب می داد و تر نمی شد، که زن او از شوهر مجامعت کند. اگر بیند در خواب گل و ریحان می کشت، دلیل که فرزند صالح بیاورد. اگر بیند در باغ شفتالو می کشت، دلیل که او را فرزندی اید که زود علم و ادب بیاموزد. اگر بیند در باغ او ریحان رسته بود و بالا کشیده و بوی او به دماغ می رسید، دلیل که او را فرزندی بود دلیر و دانا و خردمند و بوی ریحان، دلیل بر هر فرزند نماید. اگر باغ خود را سبز و ابادان و کوشک بیند و از میوه درختان می خورد و از انواع میوه ها داشت و با زن خود در تماشا بود، دلیل ک ایشان از اهل بیت باشند. اگربیند در باغ ابادان بود و از میوه درختان می خورد، دلیل است زنی توانگر بخواهد و از او مال و نعمت یابد. اگر بیند که در فصل خزان در باغی مجهول شد و از درختان برگ ها می ریخت، دلیل که غم و اندوه به وی رسد. اگر بیند در باغ کوشک ها بود و سبزه ها و درختان و زنی صاحب جمال او را بخواند، دلیل است بهشت و حورالعین در آخرت بیابد و دلیل که درجه شهیدان حاصل نماید. اگر بیند باغی داشت یا کسی بدو داد میوه آن باغ می خورد، دلیل است زنی مالدار بخواهد و مال او را بخورد. اگر بیند در باغ است و میوه ها از درخت بلند بر وی همی افتاد، دلیل است با مردی شریف او را خصومت افتد و بر غالب گردد. اگر بیند در باغ بر سر درخت خفته است، دلیل که نسل و فرزندان او زیاد شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

باغ در خواب مردی است بزرگوار با مال و جمال. اگر بیند در وقت بهار یا تابستان باغ خرم گشته بود و در او میوه ها رسته بود و گل و یا ریاحین شکفته و آب روان و او در باغ نشسته، دلیل که مرگ او بر شهادت بود، زیرا جمله صفات بهشت است. اگر در تابستان باغی بیند معروف یا مجهول و میوه های آن شیرین بود و برگهای درختان ریخته بود، دلیل که او را با پادشاه صحبت افتد، در حالی که پادشاه از خدم و حشم بازمانده باشد. اگر بیند باغی در تابستان سبز با میوه و آب رود بیامد و باغ را از اصل برکند و خراب کرد، دلیل که پادشاه آن دیار را بیم هلاک بود یا به سبب سلطانی بزرگ از پادشاه معزول گردد. اگر بیند آتشی بیامد و درختان آن باغ را بسوخت، دلیل که پادشاه را مرگ مفاجات رسد. اگر در خواب بدید در باغ اشتران بودند، دلیل که پادشاه آن ملک بر دشمنان ظفر یابد. اگر در باغ گوسفندان دید، دلیل که از پادشاه مال و نعمت حاصل کند و هیبت عظیم پادشاه را است. اگر در آن باغ پرندگان بیند، دلیل که لشگر پادشاه بر عهد و وفا باشند اما بر ایشان اعتماد نبود. اگر بیند از آن باغ میوه جمع می کرد و به خانه می برد، دلیل که به قدر آن وی را منفعت رسد. اگر بیند که در باغ هیمه جمع می کرد، دلیل منفعت بود از پادشاه لیکن به سختی و رنج بیابد.

 

جابرمغربی گوید:

اصل باغ در خواب شغل مردان بود به قدر همت اگر در باغ سبزه بیند، دلیل که کارش نیکو شود و شغل وی آراسته شود. اگر باغ از سبزه و میوه خالی بیند، دلیل که کار او نیکو گردد. اگر باغ را خرم و آراسته دید کسی او را گفت که این باغ از آن فلانست و او میوه از آن باغ می خورد، دلیل که به قدر آن از خداوند باغ منفعت یابد. اگر در وقت بهار یا تابستان باغی خراب دید، چنانکه در وی هیچ سبزه و درخت ندید، دلیل که پادشاه بر رعیت جور و ستم کند. ا گر بیند که به دست خود باغی نو ساخت و درخت نشاند و میوه برآمد، دلیل که زنی توانگر به زنی خواهد و مال و نعمت و فرزندان حاصل شود. اگر در آن باغ به وقت خود انگور دید، دلیل که مال و منزلت یابد به قدر همت خویش. آورده اند که مردی پیش سلیمان (ع) آمد و گفت: ای پیغمبر خدا، به خواب دیدم باغی آراسته و در وی میوه های بسیار بود و در آن باغ دیدم خوکی بزرگ نشسته بود، مرا گفتند که این باغِ این خوک است. من از آن حال متحیر گردیدم و در باغ خوکان بسیار دیدم که میوه میخوردند و گفتند که این خوکان میوه به فرمان این خوک بزرگ می خورند. سلیمان گفت: این خوک بزرگ پادشاه ظالم و ستمگر است و خوکان دیگر اندیشمندان آن حرام خواره، که مطیع و فرمان بر پادشاه ظالم اند و دین را به دنیا فروشند و از عذاب حق تعالی نترسند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن باغ در خواب بر هفت وجه بود.

اول: زن خوب،

دوم: فرزند نیک،

سوم: عیش خوش،

چهارم: مال،

پنجم:عزت و سر بلندی،

ششم: شادی،

هفتم: کنیزک.

باغ در خواب دیدن قیم زن بود.

اگر کسی بیند که باغبانی می کرد، دلیل که زنی ثروتمند گیرد و به شغل او مشغول شود و به ایشان سازگاری و مدارا کند

بعضی از معبران گفته اند: دیدن باغ بر سه وجه است،

اول: کدخدای سرای.

دوم: قیم زن.

سوم: فرزند قُرّةُ الْعَیْن.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

از امام صادق _ ع _ نقل است که دیدن باغ در خواب، زن خوب فرزند صالح و مال و عیش و کامروائی است. معبران باغ را در خواب زن تعبیر کرده اند. چنان چه در خواب باغی مفرح و سبز و خرم ببینیم نشان آن است که زنی خوب روی و پاک نهاد و خردمند نصیب بیننده رویا خواهد شد ولی اگر او زن داشته باشد به فرزند تعبیر می شود و در غیر این صورت مال دنیا است و تمتعی که از جهان و نعمات آن برده می شود. قدم زدن و دیدن باغ نوید زندگی سالم و خوب است و این نوع زندگی بدون وجود زن میسر نیست. اگر از باغی سبز و خرم بیرون آمدید که با حسرت به پشت سر خود نگریستید از زنی با این خصوصیات که در زندگی شما هست دور می شوید. حال اگر دیدید باغی است که رودی و نهری وارد آن می شود اما آب آن نهر گل آلود است عاملی شناخته یا ناشناخته موجب تکدر خاطر شما می شود و عیش شما را نه کلی بل که جزئی و موقتی نقض می کند. روی هم رفته دیدن باغ در خواب خوب است مگر این که آن را ویران و سوخته ببینیم.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

بسیار شده که در خواب بباغ سبزی در آمدیم و معرفتی یافتیم

 

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى باغ در خواب، بیانگر آشنایى با افراد جدید است. اگر خواب ببیند که در باغى مشغول کار هستید، دلالت بر داشتن لحظات خوب دارد. اگر خواب ببیند که مالک یک باغ میوه هستید، بیانگر به دست آوردن ثروت است.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن باغی پرگل با درختانی سبز در خواب ، نشانة آرامش فکری بسیار و آسایش است .

۲ـ دیدن سبزیجات در باغ ، علامت از دست دادن ثروت و آبرو است . اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که در محیط خانواده اش شادی فراوان موج خواهد زد و به شهرت دست خواهد یافت .

۳ـ اگر دختری خواب ببیند با نامزد خود در باغی پر از بوته های گل و گیاه قدم می زند ، نشانة آن است که به شادمانی و ثروت دست خواهد یافت .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب باغ بهشت : فرصت بسیار مناسب برای اینکه نقشه هایتان را دنبال کنید .

یک باغ خیلی مرتب : امور مالی شما بخوبی پیش خواهند رفت .

یک باغ نامرتب : یک خطرپشت یک راز مخفی شده

باغ همسایه : خوشبختی

باغ یک دوست : یک دوره بد شروع می شود .

باغ یکی از اعضاء فامیل : موفقیت در پیش است با اینکه شرایط فعلی شما ابداً خوب نیست .

یک باغ زیبا : ثروت شما بیشترخواهد شد .

یک باغ عریان : یک مرگ نزدیک است .

به یک باغ رسیدگی می کنید : پول

یک باغ بهم ریخته و کثیف : بی پولی و فلاکت

در یک باغ قدم می زنید : شادی .

یک باغ پر از درخت : خوشبختی

یک باغ با گلهای زیبا : یک ازدواج سریع

باطری

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

باطری یا قوه منبعی است از الکتریسیته ساکن که برای به کارگیری دستگاه های الکتریکی یا در اتومبیل مصرف می کنیم. همان طور که از نامش برمی آید قوه است و در خواب نیز نیاز شما به نیرویی خارج از وجود خودتان به شکل قوه شکل می گیرد. اگر ببینید باطری یا قوه ای از دیگری گرفتید خواب شما می گوید به کمک دیگران نیازمندید اما به روی خود نمی آورید و غرورتان اجازه ابراز این احتیاج به کمک را نمی دهد. چنانچه ببینید که کسی از شما باطری گرفت، یک آدم مجهول به کمک شما نیازمند خواهد شد که معلوم نیست بتوانید برای او مفید واقع شوید زیرا همیشه تصور ما در مورد خودمان مثبت است. اگر دیدید که باطری اتومبیل شما سوراخ شده یا برق نمی دهد گویای ضعف نیروی شماست و اگر باطری را ترمیم کردید به جبران ضعف خود توفیق خواهید یافت. به هر حال باطری و قوه نماینده قدرت های خارج از وجود و شخصیت ما هستند و اندازه آن ها به اندازه باطری و قوه ای که در خواب می بینید بستگی دارد. قوه و باطری کوچک کمک مختصر است و باطری بزرگ یاری موثر و عظیم.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن باطری در خواب ، نشانة آن است که از معاملات مساعد منافعی به دست خواهید آورد

بازی ورق

آنلی بیتون می گوید:

اگر در خواب ببینید که در بازى ورق برنده مى‏شوید، به این معنا است که قاضى در دادگاه به نفع شما رأى صادر مى‏کند، اگر در بازى ورق بازنده شوید، به این معنا است که توطئه‏ى. دشمنان شما را گرفتار مى‏سازد. ورق بازى کردن در خواب براى سرگرمى، نشان‏دهنده‏ى آن است که به زودى به خواسته‏هایتان مى‏رسید. اما اگر بر سر پول با کسى ورق بازى مى‏کنید، به این معنا است که گرفتارى‏ها و مشکلاتى شما را تهدید مى‏کند

بازی چشم بندی

آنلی بیتون می گوید:

اگر در خواب ببینید که با دیگران مشغول بازى چشم‏ بندى هستید، به این معنا است که در کارى شرکت مى‏کنید که احتمالا به شما ضرر میرساند

بازی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بازی در اینجا جست و خیز و بازی است آن طور که کودکان بازی می کنند و به دنبال یکدیگر می دوند. با مهره بازی کردن و انواع سرگرمی های دیگر از این قبیل مورد نظر نیست فقط جست و خیزهای شادمانه، مثل گرگم به هوا، اکردوکر،قایم موشک و غیره. این نوع بازی ها در خواب کسالت و اندوه است. اگر در خواب دیدید که بازی می کنید و می دوید و می خندید کسالتی و غمی برای شما پیش می آید. چنانچه مشاهده کردید که در خواب با کودکان بازی می کنید و آنها شما را مانند خودشان پذیرفته اند در آینده نزدیک عملی انجام می دهید که مردم شما را تخطئه می نمایند و سرزنش می کنند و شما از کرده خویش نادم و شرمگین خواهید شد. اگر ببیند که بچه ها بازی می کنند و شما به تماشا ایستاده اید در محیط خانواده شما بحث های ناخوشایند پیش می آید. اگر خانم و کدبانوی خانه ببیند که بازی می کند با شوهرش و اقوام منتسب به شوهرش اختلاف خواهد یافت که بزرگی و کوچکی آن به اندازه هیاهویی است که در نتیجه بازی به وجود آمده بود. اگر در خواب ببیند که صدای بازی کودکان را می شنوید خبری غمناک دریافت می کنید و احتمالاَ مردم درباره شما بد خواهند گفت.

 

اکثر افراد در خواب‌ بازی‌های‌ مختلفی‌ رامشاهده‌ می‌کنند. برخی‌ از این‌ خوابها ساده‌ و صرفابرگرفته‌ از زندگی‌ روزمره‌ ما هستند، مثل‌ بسکتبال‌.دیگر بازی‌ها در خواب‌ عجیب‌ و غریب‌، باور نکردنی‌،حیرت‌ آور و کاملا واهی‌ و نامعقول‌ و حتی‌ برخی‌ ازآنها آزارگرانه‌ هستند. برای‌ تعبیر هر چه‌ بهتر این‌گونه‌ خوابها لازم‌ است‌ که‌ حال‌ و هوای‌ عمیق‌ وواکنش‌های‌ احساسی‌ تان‌ را در آن‌ها بررسی‌ نمایید.ممکن‌ است‌ در خوابتان‌ برای‌ تفریح‌ مشغول‌ بازی‌باشید، که‌ گاه‌ و بیگاه‌ رخ‌ می‌دهد. ولی‌ دیگرخوابهای‌ «بازی‌ کردن‌« می‌توانند نشان‌ دهنده‌ چالش‌هایی‌ در زندگی‌ تان‌، ماهیت‌ رقابت‌ طلبانه‌ و بلندپروازانه‌ یا ساده‌ لوحی‌، ناپختگی‌، خامی‌ و بچگی‌شما باشند. این‌ خوابها می‌توانند برملا کننده‌ اهداف‌و نیات‌ شما برای‌ کسب‌ موفقیت‌ یا شیوه‌ای‌ آسان‌ وراحت‌ برای‌ خارج‌ ساختن‌ نیرو و انرژی‌ بالای‌ شماباشند. هم‌ چنین‌ مشاهده‌ بازی‌ در خواب‌ می‌تواندنمایانگر «بازی‌ زندگی‌« باشد. اگر در خوابتان‌ مشغول‌بازی‌ عجیبی‌ با افراد آشنا بودید، لازم‌ است‌ که‌ به‌دقت‌ رفتار، کنش‌ و تأثیر متقابل‌ خودتان‌ را با آنها ونقشی‌ را که‌ هر یک‌ در خوابتان‌ بازی‌ می‌کنند،بررسی‌ کنید.

 

 

 

لیلا برایت می ‏گوید:

دیدن هر نوع بازى در خواب، به این معنا است که با انجام کارهاى نادرست نمى‏توانید به هدف خود دست یابید. توپ بازى در خواب، به این معنا است که کارى انجام مى‏دهید که مورد تمسخر دیگران قرار مى‏گیرید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بازی سرپول : پول فراوان

یک بازیکن : همه چیز به میل شما پیش میرود .

در بازی برنده می شوید : زندگی شما بسیار لذتبخش خواهد شد .

دربازی می بازید : رنج شما کاهش می یابد .

بازی شطرنج : وقتتان را بیهوده تلف می کنید .

ورق بازی می کنید : اعتبار و احترامتان را از دست میدهد.

با یک دوست بازی می کنید و برنده می شوید :یکی از عزیزانتان را از دست می دهید .

با یک دوست بازی می کنید و می بازید : شما

کس دیگری را دوست دارید .

بچه ها بازی می کنند : شانس به شما روی می آورد .

در یک بازی ورزشی بازی می کنید : پول

دیگران بازی می کنند : نگرانیها بر طرف می شوند.

در یک فانفار مشغول بازی هستید : موفقیت شما به تاخیر افتاده است .

در شرط بندی و بخت آزمایی شرکت می کنید : اشیاء قیمتی روی زمین پیدا خواهید کرد

بازوبند

ابراهیم کرمانی گوید:

بازوبند زرین، اگر بیند که در بازو داشت، دلیل که از برادران یا از کسی دیگر او را غم و کراهت رسد.اگر بازوبند سیمین داشت، دلیل که دختر خود را یا دختر خواهر خود را به شوهر دهد. اگر این خواب را زنی بیند، دلیل که او را مال و نعمت و آرایش بود. اگر بیند که بازوبند سیمین یا اهنین داشت، دلیل که او را از برادر قوت ویاری بود. اگر بیند که بازوبند بشکست یا ضایع شد تاویلش به خلاف این بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در خواب داشتن بازوبند برای زنان میمون و نیکو است ولی برای مردان خوب نیست. اگر کسی در خواب ببیند که به بازوی خویش بازوبند طلایی بسته از ناحیه برادران یا فرزندانش به او غمی می رسد. اگر ببیند بازوبند نقره ای بسته دختر خودش یا دختر خواهرش را به خانه شوهر می فرستد. چنانچه زنی ببیند که به طور کلی بازوبند بسته به رفاه و نعمت می رسد زیرا داشتن بازوبند برای زن امری طبیعی است ولی برای مرد زشت است. داشتن بازوبند آهنین به بازوی راست نشان اینست که از سوی برادرش به بیننده خواب کمک و مساعدت می شود و اگر به بازوی چپ خویش بازوبند داشته و آن بازوبند شکسته از سوی برادر یا فرزندش به او بی محبتی می شود. چنانچه زنی ببیند بازوبندش شکسته بین او و شوهرش اختلاف پدید می آید.

 

 

لیلا برایت می ‏گوید:

مشاهده‏ى بازوبند سیاه در خواب، بیانگر آن است که بیمارى و گرفتارى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب ببینید کسى به شما یک بازوبند هدیه داده، به این معنا است که موضوعى باعث شادى شما مى‏شود

 



تعبیر خواب حرف ب

بالش

محمد بن سیرین گوید:

بالش درخواب خادم است بیننده خواب را. اگر بیند بالشی نو فراگرفت و آن بالش سبز بود، یا شخصی به وی داد، دلیل است که او را خادم یا خدمتکاری مصلح و پارسا پیدا شود. اگر بیند بالش او کهن و چرکین و زرد وسیاه باشد، تاویلش به خلاف این است.اگربیند بالش او بدرید یا بسوخت یا از وی ضایع شد، دلیل است که خدمتکاران وی ضایع شوند یا بگریزند یا رنج و بلائی بدو رسد و به سبب آن از وی جدا شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند شخصی از خانه او بالش بدزدید، دلیل است که شخصی از پی زن او می گردد که او را بفریبد یا از پی کنیزک. معبران گویند: دیدن بالش درخانه، دلیل است شخصی از آن خانه بمیرد. اگر مردی بیند بالش بسیار یافت، دلیل است که به قدر آن بالش ها او را خادمان و کنیزان حاصل شود. اگر بیند آتش در افتاد و بالش او بسوخت، دلیل که خادمان و کنیزان او بروند یا بگریزند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بالش در خواب بر پنج وجه است.

اول: خادم،

دوم: کنیزک،

سوم: ریاست.

چهارم: دین نیکو.

پنجم: پرهیزکاری و عدل.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بالش در خواب به خادم خانه بر می گردد. اگر جوانی در خواب ببیند که بالشی نو زیر سر نهاده عاشق می شود و به زودی ازدواج می کند. اگر پارچه بالش به رنگ سبز باشد همسری خوب و نیک نفس و پارسا نصیب او می شود. سرخی نیز شادابی و نشاط او را می رساند. ابریشم زیرکی را باز می گوید. اگر کسی در خواب ببیند که بالش زیر سرش چرک و کثیف و کهنه شده باید نگران دو چیز باشد. اول نگران دروغ گوئی و دوم بیماری. اگر پارچه بالش زرد باشد از یک بیماری خبر می دهد و این بیماری به همان خانه بر می گردد که اداره امور را به عهده دارد. اگر کسی ببیند که بالش او سوخته یا سوراخ است به خانواده اش یا آن خانم مدیر خانه آسیب و لطمه وارد می آید. اگر خواب دیدید که بالش شما سوخته شده یاسوراخ شده اما این کار را خودتان نکرده اید جویا شوید و تحقیق کنید که همسرتان از شما چه آزردگی دارد چون اگر در رفع آن نکوشید احتمالا به جدائی می انجامد.اگر کسی ببیند که دزد بالش او را برده کسی هست که به محارم او چشم طمع دارد یا این نگرانی در او هست که دیگران به محارم او دیده بد داشته باشند. پنهان کردن بالش در پشت بدبینی و حسد عاشقانه است

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که روى بالشى نشسته‏اید، بیانگر قبول مسائل ناگوار است.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن بالش در خواب ، علامت داشتن زندگی ای راحت و آسوده است .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند بالش می دوزد ، نشانة آن است که امیدی دلگرم کننده به آینده خواهد داشت .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک بالش را پر می کنید : ناکامی در روابط اجتماعی

زانوهایتان را روی بالش می گذارید : شما رقبای بسیاری دارید .

پاهایتان را روی بالش می گذارید : بر رقبایتان پیروز می شوید

بال زدن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

پرندگان بال می زنند : یک بی وفایی درحق شما میشود.

پرندگان بسیاری بال می زنند : مراقب رقیب باشید.

پرندگان روی درخت بالشان را بازبسته می کنید : مراقب اعمال یکی از اعضاء فامیل باشید .

مرغابیها روی آب بالشان را باز و بسته میکنند :

نامزد یا دوست شما فکرهایی در سر دارد که شما نمی دانید

بالا سر

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که شیئی بالای سر شما آویخته است و در حال افتادن است می تواند نشانة آن باشد که خطری شما را تهدید می کند . اما اگر آن شیئی  روی شما بیفتد ، نشانة نابودی است یا ناامیدیی ناگهانی را خبر می دهد و اگر آن شیئی نزدیک شما بر زمین بیفتد ، بی آنکه به شما لطمه ای بخورد ، نشان از آن دارد که شما از ورشکستگی نجات خواهید یافت، بی آنکه به شما لطمه ای بخورد ، نشان از آن دارد که شما از ورشکستگی نجات خواهید یافت ، ولی با سختیهای دیگری مواجه خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید که شیئی بالای سر شما ثابت است و خطر سقوط ندارد ، حاکی از آن است که بعد از زیانی سخت ، وضع مالی شما بهبود خواهد یافت

بالا رفتن

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند بر بالای کوهی نشسته بود یا بربام و یابر کوشک و مانند این ها بالارفتن، دلیل است که آن چه جوید بیابد و حاجتش روا شود و بعضی از معبران گویند: اگر بیند به دشواری بالا همی رفت، دلیل که آن چه خواهد به رنج و دشواری بیابد. اگر بیند بر نردبان بالا می شد، دلیل است که در دین شرف و منزلت یابد، خاصه که نردبان او از گل بود. اگر بیند نردبان از گچ و سنگ بود، دلیل است که در دین او خلل باشد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

از نردبان به بالا رفتن از گچ و سنگ، دلیل که شرف و بزرگ یابد ودر این جهان. اگر بیند از خشت خام و گل بود، قدر و منزلت یابد در این جهان. اگر بیند بر آسمان بالا رفت و برنیامد، دلیل است که اجل او نزدیک باشد. اگر بیند بر آسمان شد و بازآمد، دلیل است که سخت بیمار شود و سرانجام شفا یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بر بالا شدن بر پنج وجه است.

اول: روائی حاجت.

دوم: زن خواستن .

سوم: قرب و نزدیکی.

چهارم: مراد یافتن.

پنجم: بالا رفتن کار.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بالارفتن اگر موفقیت آمیز باشد نیکو است. اگر در خواب به دشواری از پله و نردبان بالا می روید گویای این است که در آینده با مشکلاتی رو به رو خواهید شد. بالا رفتن از پله ای که انتهای آن تاریک و نامعلوم است نیکو نیست و لااقل پیگیری یک تلاش بی ثمر را نشان می دهد. بالا رفتن از پله سنگی خوب است چرا که سنگ شرافت و استحکام و اراده و شخصیت است و چنان چه پله ای که از آن بالا می روید از خشت باشد خواب شما از سستی و بی بنیادی کار خبر می دهد و این که اگر هم موفق شوید توفیقی مختصر و کم دوام خواهید داشت. بالا رفتن از پله ویران و نردبان لرزان در خواب گویای توسل به وسایلی است که نمی توانند شما را به پیروزی برسانند. بالا رفتن از دیوار نشانه آن است که در آینده با مشکلی روبه رو می شوید و با آن به مبارزه می پردازید.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

بالا رفتن از پله‏ها در خواب، نشانگر آن است که بعضى مواقع بى‏احتیاطى مى‏کنید. اگر کسى در خواب ببیند که از کوه بالا مى‏رود، بیانگر رسیدن به خوشبختى است. اگر کسى در خواب ببیند که از اسب سفیدى بالا مى‏رود، معنایش آن است که در انجام کارهایش موفق مى‏شود.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که از تپه یا کوهی بالا می روید و به قله می رسید ، نشانة آن است که بر تمام موانعی که در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت غلبه خواهید کرد . اما اگر خواب ببینید نمی توانید به قله برسید ، علامت آن است که  بهترین آرزوهای شما با شکست روبرو خواهد شد .

۲ـ اگر خواب ببینید که تا آخرین پلة نردبان بالا رفته اید ، نشانة موفقیت در کارهاست . اما اگر ببینید هنگام بالا رفتن ، نردبان می شکند ، دلالت بر مشکلات و سختیهای کار است و احتمال وقوع حارثه ای بد برای شما .

۳ـ اگر خواب ببینید که چون دزدی از دیوار خانة‌ کسی بالا می روید ، و ناگهان پنجره ای به سمت شما گشوده می شود ، دلالت برآن دارد که پیمانی با دوستان می بندید و دست به کاری بی نهایت خطرناک می زنید . مدتی به خاطر این کار نومید می شوید اما سرانجام تلاش شما با موفقیت همراه خواهد شد

بالا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک چیزی بالای سرشما آویزان است : خبرهای نا خوشایند

یک چیز ازبالا به کنار شما می افتد : ازخطرضررهای مالی رد می شوید .

بواسطه چیزی که از بالا به روی سرتان افتاده زخمی می شوید :یک مرگ ناگهانی

یک چیز ازبالا برسر دیگران می افتد : از دوستان حسود دوری کنید.

چیزی بالای سرشماست : ناکامیهای کوچک

بالای سر شما تابلو یا اشیاء تزئینی وجود دارند :ناکامی درعشق

تصاویر مقدس بالای سرشماست : زندگی شما توام با شادی خواهد بود

بال

اچ میلر مى‏گوید:

مشاهده‏ى بال پرندگان در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که مثل پرندگان، بال و پر دارید، یعنى غم و ناراحتى شما را تهدید مى‏کند.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که بال درآورده اید ، علامت آن است که به خاطر جدایی از فرد مورد علافة خود که به سفر رفته است ، احساس ناامنی و اضطراب خواهید کرد .

۲ـ دیدن بال پرندگان در خواب ، علامت آن است که بر تنگ دستی و فقر غلبه خواهید کرد و به ثروت و افتخار دست خواهید یافت .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بال : از دست دادن پول

یک فرشته بالدار  : خوشبختی

بالهای یک پرنده : احترام و امتیاز

یک فرشته با بالش شما را نوازش می کند : شادی و تسلی خاطر

بالهای پرنده های اهلی : یک عشق بزرگ و خوشبخت

شما خودتان بال دارید : موانع متعدد سر راهتان پدیدار می شوند .

بچه ها بال دارند : ثروت

بالهای شکسته : ضرر مالی

باکره

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک دختر باکره را می بوسید : خوشبختی بزرگ

شما را به یک دختر باکره معرفی می کنند : لذایذ بسیار در پیش است .

یک دختر باکره را در بغل دارید : شادی بزرگ

یک دختر باکره را  می ربائید : زندانی خواهید شد .

تصویر صورت یک دختر باکره : مشکلات شما را تهدید می کنند .

شما در می یابید که دختری باکره نیست : یک کینه شخصی

با باکره مقدس حرف می زنید : تسلی خاطر و آرامش

یک بیمارخواب باکره مقدس را ببییند :او کاملاً بهبود خواهد یافت

باقلا

محمد بن سیرین گوید:

دیدن باقلا در خواب در وقت خود خوردن و بی وقت خوردن، اگر پخته باشد یا خام، دلیل بر غم کند و حکم تاویل آن در تر و خشک یکسان است. اگر بیند که نخورد غم و اندوه کمتر بود

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند که شخصی باقلا بدو داد و بخورد، دلیل است که اندوهگین شود وباشد که با آن کس خصومت نماید. معبران گفته اند: اگر بیند باقلا داشت، یا کسی بدو داد، یا از خانه بیرون ریخت و از آن هیچ نخورد، او را زیا ندارد، خاصه چون به خانه خود دیده بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در مرود باقلا معبران بزرگ کهن عقاید متفاوتی ابراز داشته اند. ابن سیرین معتقد است که باقلا به هر شکل و در هر زمان که باشد غم و اندوه است و تر و خشک آن یک حکم را دارد ولی مولف نفایس الفنون فی عرایس العیون رحمت الله الیه تصریح کرده که باقلای خشک شادی و فرح است و باقلای تر در صورتی که روی بوته و در مزرعه باشد نیکو است. معبران نوشته اند که دیدن باقلا در خواب خوب نیست چه به فصل باقلا باشد و چه بیرون از فصل و چه تر و تازه باشدو چه خشک. کسانی هستند که به خوردن باقلای تازه عادت دارند مثل اهالی شمال کشور خودمان. برای این عده خوردن باقلا در بیداری حکم خوردن سبزی سفره را دارد و بیشتر ایجاد تنوع و تفنن در غذا خوردن است لذا درخواب ایشان می تواند نشان دگر گونی کارها باشد نه صرفا غم و اندوه. در نفایس آمده که دیدن باقلای تازه بر بوته بد نیست اما اگر گل زرد روی آن باشد نشان یک بیماری برای بیننده خواب است. بیماری نزدیک که شفای سریع دارد. خوردن باقلای تر اقدام به کاری است که اندوه و کسالت می آورد. پوست کندن باقلا برخورد با یک حادثه غیر منتظره است که می تواند بی زیان باشد اگر از آن نخورید و از دست بنهید. اگر در خواب ببینیم که باقلا داریم اما آن را دور ریختیم یا مصرف نکرده و به زمین نهاده و از آن چشم پوشیدیم خواب ما گویای این است که غمی پیش می آید اما دامان ما را نمی گیرد و ما از آن می گذریم و رهائی می یابیم. اگر در خواب ببینید که با قلا دارید اما هنوز نخورده اید و قصد خوردن و مصرف کردن آن را هم ندارید بد نیست چون می گوید غمی پیش می آید که جانکاه نیست و خیلی زود می گذرد و فراموش می شود

بافتن جامه ها

محمد بن سیرین گوید:

بافتن جامه ها درخواب سفر است و بافنده مسافر است. اگر بیند جامه یا چیزی می بافت، دلیل است که به سفر رود آورده اند که بافتن جامه ها در خواب خصومت است. اگر بیند جامه بافته ببرید، دلیل که آن کار با خصومت بر طرف شود و بریدن آن هم از سبب خطر است. اگر بیند رسن یا ریسمان را تاب می داد، دلیل است که به سفر رود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند به جای ابریشم ریسمان یا کتان می بافت، دلیل که بد بود، زیرا کمه نشان خیانت است، خصوصا اگر بیند جامه تمام نگردد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند بافندگی هم یکرد، دلیل است که او را با مردم خصومت همی افتد و حالش نیکو شود، اما از مردان او سرزنش و ملامت رسد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بافتن در خواب سفر است و برای زنان تمشیت امور خانوادگی. اگر مردی در خواب ببیند که چیزی می بافد به سفر می رود و طول و اهمیت سفری که انجام می دهد به آن چه می بافد بستگی دارد. اگر زنی در خواب ببیند که چیزی می بافد، اعم از این که بافتنی کاموا با میل باشد یا به وسیله ماشین و دستگاه ، خواب او می گوید بر امور مربوط به خودش و خانواده استیلای حاکمانه خواهد یافت و از عهده مدیریت بر خواهد آمد. اگر در خواب زن یا دختر جوانی ببیند که چیزی با میل و کاموا می بافد به زودی رویاروی یک حادثه احساسی و عاطفی قرار می گیرد که در درون او امیدی بزرگ و آزادگی به طول نخ کاموا پدید می آورد. ابن سیرین نوشته بافتن خصومت است بخصوص وقتی بیننده خواب ببیند که پارچه بافته ای را می شکافد یا با قیچی می برد. برای بانوان بافتن نیکو است و نوید این که کاری مفید انجام می دهند. شکافتن جامه بافته شده یا هرچیز دیگری که در خواب احساس می کنید نتیجه کار خودتان است رو به رو قرار گرفتن با مخاطره است و بیننده خواب بهتر است در روزهای آینده از ریسک کردن بپرهیزد و با هوشیاری و دانائی با مسایل کنار بیاید. بافتن ابریشم نشان خیانت است . چنان چه در خواب ببینید که چیزی از پشم می بافید میراثی به شما می رسد. روی هم رفته بافتن در خواب برای زنان خوب است و برای مردان جای بحث و تامل دارد و باید شرایط دیگر خواب را نیز در نظر گرفت.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول بافندگى دیدید، به این معنا است که در یک موقعیت خسته‏کننده‏اى قرار مى‏گیرید که مى‏توانید بر آن تسلط پیدا کنید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر زنی خواب ببیند بافندگی می کند ، نشانة‌آن است که زندگی ای پر از صلح و صفا خواهد داشت و دوستان و فرزندانی وظیفه شناس همواره در کنار او خواهند بود .

۲ـ اگر مردی خواب ببیند در کارخانة ریسندگی کار می کند ، نشانة آن است که در زندگی پیشرفتی چشم گیر خواهد داشت .

۳ـ اگر دختری خواب بافندگی ببیند ، نشانة آن است که از روی شتاب ازدواج خواهد کرد و ازدواج او نتایجی مطلوب به دنبال خواهد داشت .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند در کارخانة ریسندگی کار می کند ، علامت آن است که نامزد مردی وفادار و شایسته خواهد شد .

۵ـ اگر خواب ببینید که کارخانة ریسندگی که در آن کار می کنید ویران می شود ، علامت آن است که در امور عاطفی شکست خواهید خورد

بافتن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بافتنی : آسایش در خانه

یک طرح فانتزی میبافید : شوهر شما دوست داشتنی و مورد توجه خواهد بود .

یک زن جوان خواب ببیند که می بافد : او فوراً ازدواج خواهد کرد.

یک مادرخواب ببیند که می بافد : او فرزندان بسیار مطیعی خواهد داشت .

دشمنان می بافند : درکارها و معاملات با موفقیت روبرو خواهید شد .

دیگران می بافند : دوستان به شما نارو می زنند

 



تعبیر خواب حرف ب

ببر

محمد بن سیرین گوید:

ببر جانوری است درنده و از جمله سباع است و دشمن شیر است و دیدن وی به خواب دشمن قوی و دلیر است. لیکن کریم و مهربان است. اگر بیند با ببر در نبرد و جنگ است و او را قهر کرد، دلیل که بر دشمن چیره شود. اگر بیند ببر وی را قهر کرد دشمن بر وی ظفر یابد. اگر بیند ببر ازوی ترسان است و می گریخت از دشمن ایمن گردد.

ابراهیم کرمانی گوید:

پوست و استخان و موی ببر به خواب دیدن، مال و منفعت است که ازدشمن بدو رسد، به قدر آن چه دیده است. اگر بیند بر ببر نشسته است و او مطیع است، دلیل که دشمن مطیع او گردد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

ببر در خواب یک حیوان استثنایی است که تعابیر مربوط به حیوانات و درندگان دیگر درباره او صدق نمی کند زیرا این حیوان درنده و عظیم الجثه و در عین حال قشنگ و دوست داشتنی در خواب دشمن است اما دشمنی قوی و کریم. دشمنی که شما به هیچ وجه توان مقابله و رو یارویی با او را ندارید اما همین دشمن کریم و مهربان و باگذشت است و چنانچه بر شما چیره شود بدون وارد آوردن آسیب کلی از شما می گذرد و پی کار خود می رود. معبران عموما درباره ببر تعریفی این چنین دارند: اگر در خواب ببینید که با ببر رو به رو قرار گرفته اید خواب شما خبر می دهد که در آینده با چنین دشمن قوی پنجه برخورد می کنید که گیج و متحیر می مانید و نمی دانید در مقابل او چه موضعی بگیرید. اگر در خواب دیدید که با ببر می جنگید با دشمنی دارای خصوصیات نقل شده در بالا دست و پنجه نرم می کنید و الزاما درگیر می شوید. اگر در خواب ببر به شما حمله کند مورد تجاوز دشمن قرار می گیرید و چنانچه از پیش روی او بگریزید ایمن می شوید زیرا فرار از مقابل ببر ایمنی تعریف شده و اگر ببر را فراری دهید پیروز خواهید شد. پوست ببر در خواب مالی است که بدون زحمت و تلاش بدست می آید و چنانچه در خواب ببینید پوست ببر گسترده و روی آن نشسته اید پولی به شما می رسد که خیالتان را راحت می کند و برای سال های آینده تامین خواهید یافت.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببرى را مشاهده کردید، به این معنا است که یکى از دشمنان شما قصد آزار شما را دارد. اگر در خواب ببینید که ببرى مدام شما را تعقیب مى‏کند، به این معنا است که شخصى به شما ضرر مى‏رساند.

هانس کورت مى‏گوید:

حمله‏ى ببر در خواب، بیانگر آن است که شما در اثر یک شکست دچار یأس و ناامیدى مى‏شوید. اگر در خواب مشاهده کنید که جلوى حمله‏ى یک ببر را مى‏گیرید، به این معنا است که به اهدافتان رسیده و در انجام کارهایتان موفق مى‏شوید. اگر در خواب ببرى را در قفس ببینید، بیانگر شکست دشمنان است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید ببری به طرف شما می آید ، نشانة آن است که از دست دشمنان آزار خواهید دید .

۲ـ اگر خواب ببینید ببری به شما حمله می کند ، نشانة آن است که عدم موفقیت ، شما را غرق در نومیدی خواهد ساخت .

۳ـ اگر خواب ببینید حملة ببری را دفع می کنید و او را از خود دور می سازید ، نشانة آن است که در تمام کارهای خود پیروز و موفق خواید شد .

۴ـ اگر خواب ببینید ببری از شما می گریزد ، نشانة آن است که بر مخالفان پیروز خواهید شد . و مقام مهمی را از آن خود خواهید کرد .

۵ـ دیدن ببرهای محبوس در قفس حیوانات ، نشانة آن است که بر دشمنان خود چیره می شوید .

۶ـ دیدن زیراندازی از پوست ببر در خواب ، نشانة آن است که در موقعیتی قرار خواهید گرفت ، که از تفریح و آرامش لذت بسیار خواهید برد .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :  

خواب ببر : دشمنان بر سر راه شما پدیدار می شوند

به یک ببر نگاه می کنید : شانس در خانواده

یک ببر می دود : یک بیماری خطرناک

یک ببر را می کشید : مراقب حسود باشید .

یک ببرماده بعد از زایمان می میرد : پول بدست می آورید .

یک ببر در سیرک : دوستان بسیار خدمتگذاری خواهید داشت .

یک ببر شما راغافلگیر می کند : پریشانی و اضطراب بزرگ

شما یک بچه ببر اهلی دارید : از شما تقاضای ازدواج خواهد شد .

یک ببر در قفس : مرگ یک شخصیت مهم

صدای غرش یک ببر را می شنوید : غم بزرگی باعث ناراحتی شما می شود.

یک ببر زنجیره شده : یک دشمن شما را غافلگیر میکند .

یک ببر در حال غذا خوردن : ثروت بزرگی به شما نزدیک می شود

بانگ نماز

محمد بن سیرین گوید:

هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بیند در جایگاهی معروف بانگ نماز شنود یا بانگ نماز دهد، دلیل حج بیت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جایگاهی مجهول بود، مکروهی و ناپسندی بدو رسد. اگر این خواب را مردی فاسق دید، دلیل که او را به دزدی گیرند. اگر دید بانگ نماز را از مسجد یا از مناره دهد، دلیل که مردمان را به خدا می خواند. اگر دید در بستر خفته بانگ نماز می داد. دلیل که با زن خودالفت دارد. اگر دید بانگ نماز در خانه خود می داد، دلیل که مفلس و درویش گردد و گویند کسی از اهل بیت او هلاک شود. اگر دید بانگ در چاه یا در سردابه می داد، دلیل که آن کس زندیق یا منافق است. اگر دید که بانگ نماز در کوچه میداد. دلیل بر ماسوی کند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر مردی بیند با زن خود بانگ نماز می داد، دلیل است که از دنیا رحلت کند بزودی. و اگر دید در کلمه های بانگ نماز زیادت و نقصانی بود، دلیل که بر مردمان ستم و بیداد نماید. اگر دید کودکی بانگ نماز می داد، دلیل که پدر و مارد را وداع گوید. اگر بیند بانگ نماز در گرمابه می داد، دلیل بدحالی او بود در دین و دنیا. اگر دید بانگ نماز در قافله یا در لشگرگاه می داد، تاویلش بد است. اگر بیند محبوسی درزندان بانگ نماز می داد و اقامه کرد، از زندان رهایی یابد. اگر بیند بانگ نماز به لهو و بازی می داد، دلیل که هلاک شود. اگر دید بر سر کوهی بانگ نماز می داد، دلیل که پادشاه سخن راست گوید و او را به خدای تعالی خواند. اگر دید در مناره بانگ نماز می داد، دلیل که بزرگی و فرمانروائی یابد. اگر بیند در کنج خانه بانگ نماز داد، دلیل که در کار حق خیانت کند. اگر بیند درسردابه بانگ نماز داد،دلیل که به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا کشد و دیر بماند. اگر دید در میان کوهی بانگ نماز کرد، دلیل که در میان قومی ستمگر گرفتار آید و با وی خیانت کنند. اگر ییند بر کرسی یا بر تختی نشسته بود یا ایستاده و به لهو بانگ نماز می کرد، دلیل که عقل از او زایل شود. اگر دید دیگری بانگ نماز کرد و او بشنید. دلیل که به کار عبادت و طاعت کاهل است و کسی او را به خدای تعالی خواند. اگر بیند بانگ اقامت شنود، دلیل که در کارهای حق توفیق یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است.

اول: حج.

دوم: سخن.

سوم: فرمانروائی.

چهارم: بزرگی.

پنجم: ریاست.

ششم: سفر.

هفتم: بریدن.

هشتم: مفلسی.

نهم: خیانت.

دهم: جاسوسی.

یازدهم: منافقی.

دوازدهم: بریدن دست.

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن بانک نمازواقامه گفتن دین قوی شودوحرمت او بیفزاید

بانگ داشتن جانوران

محمدبن سیرین گوید:

بانگ داشتن جانوران و مردم به خواب، دلیل است بر غم و مصیبت در ان موضع. اگر بیند او را بانگ می کردند از جائی دور اگر جواب داد، دلیل که زود بمیرد. اگر بیند جواب نمی دهد، دلیل که بیمار گردد. اگر بیند آواز گریستن می آمد، دلیل که شادمان شود. اگر بیند ناله می شنید، دلیل که چیز ناخوش شنود. اگر بیند بانگ زاری می شنید، دلیل است حاجت او روا شود و بر دشمن ظفر یابد. اگر بانگ دشنام شنود کراهتی به وی رسد و زود زایل گردد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر اسبی بانگ می کرد، دلیل که او بشارت رسد و بعضی از معبران گویند: مکروهی به وی رسد، از بهر آن که بهایم دروغ نگویند. اگر بیند که خر بانگ می کرد، از دشمنی و جاهلی فریاد و شفاعت شنود. اگر بیند که شتر بانگ می کرد، دلیل که به حج رود یا به تجارت و در آن وی را سود و منفعت یابد. اگر بیند گوسفندی بانگ می کرد، دلیل که از بزرگی وی را منفعت رسد. اگربیند از بزغاله بانگ شنید، دلیل بر خرمی و شادی و نعمت کند. اگر بیند آهو بانگ می کرد، دلیل که او کنیزکی حاصل شود. اگر بیند شیر بانگ می کرد، دلیل که بیم و ترس یابد از پادشاه. اگر بیند پلنگ بانگ می کرد، دلیل که او را جنگ و خصومت افتد. اگر بیند یوز بانگ می کرد، دلیل که شخصی بر وی خشم گیرد و بر وی کبر نماید. اگر دیدگرگ بانگ می کرد بر دشمن ظفر یابد. اگر بیند شغال بانگ می کرد، دلیل بر غم و اندیشه کند از سبب زنان. اگر دید که روباهی بانگ می کرد، دلیل است که مردی دروغگو با وی مکر و حیله نماید. اگر بیند گربه بانگ می کرد، دلیل که او را از دزد بیم بود. اگر بیند شترمرغ بانگ می کرد، دلیل که خادم دلیل بیابد. اگر دید کرکس بانگ می کرد، دلیل که از خبر مردی بزرگ غمگین شود. اگر دید که آله (عقاب) بانگ می کرد، دلیل که خبر پادشاه شنود. اگر دید کبوتر یانگ می کرد، دلیل که خبر سرهنگان پادشاه شنود. اگر دید خروس بانگ می کرد، دلیل که خبر مردی جوانمرد شنود. اگر دید کلاژه (نوعی کلاغ) بانگ می کرد، دلیل که خبر مردی پوشیده شنود. اگر دید که جعل بانگ می کرد، دلیل که خبر اندوه و مصیبت شنود. اگر دیدکه بوم (جغد) بانگ می کرد، دلیل همین است. اگر دید فاخته بانگ می کرد، دلیل که خبر دروغ شنود. اگر دید که تذرو بانگ می کرد، دلیل که خبر زنی با جمال شنود. اگر بیند طاوس بانگ کرد، دلیل که خبر پادشاه عجمی شنود. اگر دید که کلنگ (مرغی شبیه لک لک) بانگ می کرد، دلیل که خبر مردی درویش شنود. اگر دید لک لک بانگ می کرد، دلیل که خبر مردی دهقان شنود و از آن خرم شود. اگر دید کبک بانگ می کرد، دلیل که خبر زنی نیکو شنود. اگر دید بانگ کبکان می شنود، دلیل که خبر زنی مستور شنود. اگر دید بانگ کلاغ می شنود، دلیل که خبر مردی حرام خواره شنود. اگر بیند گنجشک بانگ می کرد خبر خوش شنود. اگر بیند بلبل یا هزاردستان بانگ می کرد خبر مطربی یا نوحه گری شنود اگر بیند سار بانگ می کرد، دلیل همین است. اگر بیند مرغ آبی بانگ می کرد، دلیل غم و اندوه بود. اگر بیند که بط (مرغابی) بانگ می کرد، خبر مصیبت کسی از اهل او شنود. اگر بانگ بچگان مرغ شنود ماتم و مصیبت رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بانگ همه مرغان در خواب شنیدن نیکو بود، مگر مرغی که او را فال بد دارند، که بانگ او اندوه و مصیبت بود

بانگ مار ترس و بیم است،

بانگ زنبور و ملخ، دلیل ترس و بیم است

بانگ وزغ، دلیل که در موضعی فرود آید.

 

جابرمغربی گوید:

اگر بیند از آسمان یا از زمین یا از هوا بانگ سهمگین می آید، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت پادشاه کند و هر چند معتبر خیر و شر بود. حکایت: آورده اند که مردی پیش محمدبن سیرین آمد و گفت: به خواب دیدم که دایه جنبیده با من سخن می گفت. محمد بن سیرین گفت: ترا اجل نزدیک آمده است. و چون یک هفته برآمد، آن مرد از دنیا رحلت کرد

بانگ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بانگ صدا است و آواز و این در خواب وجوه مختلف دارد. اگر در خواب دیدید که خودتان صدا سر داده اید و بانگ می کنید به طوری که بانگ شما آن قدر رسا و بلند است که تا دور دستها می رسد به شهرت و بزرگی می رسید و بسیار نیکو است . اما این در صورتی است که خودتان از شنیدن صدا ناراحت نشوید و از صدا و بانگ خوشتان بیاید اگر دیدید که دیگری بانگ سر داده و صدای او آن قدر رسا و بلند است که تا دور دست ها می رود و این صدا به گوش شما خوش آیند نیست و از آن خوشتان نمی آید خوابتان می گوید که کسی با شما رقابت می کند و این رقابت طوری است که شما از هم دوشی او بیمناکید و می ترسید. اگر بانگ زنی را در خواب خود شنیدید ولی صاحب صدا را نتوانستید ببینید نیکو نیست. اگر در خواب بانگ گریه شنیدید شادمان و مشعوف می شوید و بشارتی به شما می رسد. بانگ گریه در صورتی که با هق هق و ناله همراه نباشد حاجتی است از شما که بر آورده می شود و کامی است که روا می گردد. شنیدن بانگ جانوران بخصوص چهار پایان حلال گوشت و مفید در خواب نیکو است

بانکدار

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب مشغول صحبت با یک بانکدار باشید، بیانگر آن است که بلایى از سر شما رفع مى‏شود. اگر در خواب خود را صاحب یک بانک ببینید، نشانه‏ى آن است که در انجام یکى از معاملات خود سود چندانى حاصلتان نمى‏شود

بانک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بانک در زندگی امروز ما بانک جانشین خلف و صدیق صرافی های قدیمی است و صرافی نیز یکی از کهن ترین مشاغل شناخته شده است که پیدایش آن با کشف طلا مقارن بوده و با رواج سکه به اوج رسیده است. بانک در خواب یک عامل طامع تعبیر می شود یعنی همان تاویلی که برای صراف و صرافی هست و معبران قدیمی دانسته و نوشته اند. چنان چه خود را در بانک و در ردیف مشتریان دیدید در آینده موردی پیش می آید که سر و کارتان با یک انسان طماع و بخیل و خسیس می افتد. شخصی که به هیچ وجه شما او را تایید نمی کنید و نمی پسندید اما بالاجبار با او معامله و معاشرت خواهید کرد. اگر خویشتن را در خواب به جای تحویل دار بانک دیدید که پشت گیشه نشسته اید خواب شما می گوید به چیزی دل بسته و دل خواهید بست که آن چیز متعلق به شما نیست و اگر هم بتوانید مالک شوید مدتی طولانی صاحب آن نخواهید بود. اگر خود را مقابل گیشه دیدید اما جائی بودیدی که تحوی دار دیده نمی شد راهی برای پیشرفت (آموختن بیشتر) به روی شما گشوده می گردد. اگر تحویل دار را توانستید ببینید و او یک مرد بود اتفاق می افتد که کسی رازی را برای شما فاش می کند که شما برای شنیدن و دانستن آن راز صالح نیستید و چنان چه تحویل دار یک زن بود کسی به شما خیانت می کند و از نظر مالی زیان می رساند. اگر زنی این خواب را ببیند به شدت گرفتار حسد زنانه می شود. یا خودش به دیگری حسد می ورزد و یا دیگری به او حسادت می کند. اگر در زندگی روزانه خود غالبا به بانک می روید و با پول و تحویل دار و دریافت و پرداخت سرو کار دارید بانک طبیعی است و فقط گویای کار است.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که مشغول پول گذاشتن در بانک هستید، نشانه‏ى رسیدن به آرزوهایتان است. اگر خواب ببینید که از بانکى پول برداشت مى‏کنید، نشانه‏ى زیان و ضرر مالى است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن تحویلدار بی کار در بانک ، علامت آن است که در امور کاری خود با شکست مواجه خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید در بانک سکة طلا موجود نمی باشد ، دلالت بر آن دارد که به سود و موفقت نخواهد رسید .

۳ـ اگر خواب ببینید در بانک اسکناسها و سکه ها روی هم انبوه شده اند ، علامت آن است که به احترام و دارایی شما افزوده خواهد شد و در تمام سطوح اجتماعی از احترامی بسیار برخوردار خواهید شد .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خود را دربانک می بینید : به شما قول دروغ خواهند داد.

کاری با بانک دارید : بطور غیره منتظره پول از دست خواهید داد.

بانکدارهستید : مورد تمسخر قرار می گیرید .

یک وام بانکی می گیرید : ضرر بزرگ مالی در آینده نزدیک

از یک بانک پول دریافت می کنید : ورشکستگی نزدیک می شود .

شما در بانک در کنار یکی از کارمندان بانک هستید: خبرهای بسیار ناخوشایند

بام

اگر بیند بر بام خانه مجهول بود، دلیل است که زنی خواهد بر قدر بلندی بام با قدر و رفعت. اگر دید بام آن خانه معروف بود، دلیل که شرف و بزرگی یابد و کارش بر نظام شود.

 

جابر مغربی گوید:

اگر دید بر بام خانه پادشاه است، دلیل که بزرگی و منزلت یابد. اگر بیند از بام بیفتاد، از جاه و منزلت بیفتد و او اندوه رسد

باله

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک زن خواب رقص باله ببیند : دردسر و ناامیدی

یک زن جوان خواب رقص باله ببیند : او در عشق وفادار نخواهد بود .

یک مرد خواب رقص باله ببیند : شکست در کارها

یک زن بیوه خواب رقص باله ببیند : او به زودی با یک مرد بسیار ثروتمند ازدواج خواهد کرد.

باله ای که در یک سن بزرگ بوسیله رقاصانی حرفه ای انجام می شود :سلامتی شما بخطرمی افتد

بالن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بالن بر وزن (واگن) یک کلمه فرانسوی است که به زبان ما نیز وارد گردیده و پذیرفته شده و آن کیسه ای است محتوی گاز یا هوا که به وسیله آن به آسمان می رفتند و مسافاتی را می پیمودند. دیدن بالن در خواب چند وجه دارد. یک وقت بالن کوچک است مثل بادکنک که به دست می گیرندو بچه ها با آن بازی می کنند. این بالن کوچک و در واقع بادکنک نشانه شک و تردید است. اگر رنگ آن زرد باشد کاری است مشکوک که غم می آورد. اگر زرد باشد برای بیننده خواب ایجاد هیجان می کند و چنانچه سیاه باشد گویای جهلی است که نسبت به آن کار مشکوک دارید.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بالن در خواب، نشانه‏ى آن است که در انجام کارها باید دقت بیشترى نمایید. اگر در خواب ببینید که با بالنى در حال پرواز هستید، به این معنا است که در انجام یکى از کارهایتان دچار اشتباه مى‏شوید. مشاهده‏ى سقوط بالن در خواب، نشانه‏ى یأس و نومیدى است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بالون : ۱- روج مخترع شما برای شما ایجاد دردسرمی کند .۲- درآمدتان برای برآوردن خواسته هایتان کافی نیست .

شما در یک بالون هستید : خوشبختی ، اگر بیشتر از هوش خود استفاده کنید .

با یک بالون در هوا بالا می روید : ۱- با سفری که میکنید اشتباهتان را پاک می کنید .۲- مراقب اشخاص سبک مغز باشید .

با یک بالون در هوا بطرف زمین پائین می آئید : معاملاتی با پولتان خواهید کرد که زیاد سودمند نخواهند بود .

یک بالون که به آرامی درهوا حرکت می کند : نگذارید دیگران در کارهایتان دخالت کنند

بالکن

لوک اویتنهاو می گوید :

بالکن : نگاهتان به آینده درست است

روی بالکن بودن : بر آورده شدن آ رزوها

از روی بالکن افتادن : بر آورده نشدن آرزوها

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که در بالکنى ایستاده‏اید، نشانه‏ى آشنایى با افراد جدید است.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که در بالکنی ایستاده اید ، نشانة آن است که در آخرین مراحل موفقیت در کاری ، مضطرب و نگران خواهید شد .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند با نامزد خود در بالکن گفتگو می کند ، نشانة آن است که به زودی با شادمانی ازدواج خواهد کرد .

۳ـ دیدن یک بالکن قدیمی درخواب ، نشانة آن است که امیدها وآرزوهایتان تبدیل به یأس و اندوه خواهد شد .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما روی یک بالکن ایستاده اید : موقعیت فعلی خود را از دست می دهید .

شما روی یک بالکن نشسته اید : شما شایستگی نگهداری ازچیزی را که دارید نخواهید داشت .

روی بالکن تنها هسنید : منفعت مالی

با یک شخص ازجنس مخالف روی بالکن هستید : عشق بزرگ

عشاق از یکدیگر روی بالکن خداحافظی می کنند : یک جدایی بسیار طولانی در پیش دارید .

یک بالکن را ترک می کنید به اتفاق شخصی که دوستش دارید : ناکامی بزرگ

 



تعبیر خواب حرف ب

بدخلق

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب احساس کنید که بد اخلاق هستید، نشانه‏ى آن است که اوقات خوشى پیش رو دارید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر در خواب احساس کنید بد خلق هستید ، علامت آن است که باید مقام ویژة خود را در اجتماع پیدا کنید .

۲ـ اگر در خواب دیگران را بدخلق بیابید ، نشانة یافتن دوستانی نامساعد و اشتغالاتی بیهوده است .

۳-اگر در خواب اطرافیانتان را بدخلق ببینید، بیانگر آن است که با افرادى نالایق همنشین مى‏شوید

بخور کردن

محمدبن سیرین گوید:

بخور کردن به خواب مال است از مردی بزرگوار، اگر بیند از بوهای خوش چیزی بخور کرد، دلیل که به قدر آن از مردی مال حاصل شود.

جابر مغربی گوید:

بخوری کمه خوشبوی بود بیننده را خیر و منفعت بیشتر است. اگر بخور خوشبوی نبود، خداوند خواب را تاویلش به خلاف این است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

تاویل بخور کردن بر سه وجه است.

اول: مال بسیار،

دوم: زندکى با آسایش و خوشى،

سوم: نام نیکو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در زندگی امروز ما کمتر بخور می کنیم مگر در سالنهای زیبائی که اختصاص به خانم ها دارد یا در بیمارستاها برای معالجه برخی امراض ریوی یا پوستی. گاه اتفاق می افتد که کندر و اسفند در آتش می افکنیم. در مورد اسپند در حرف الف نوشته ام ولی به طور کلی این نوع بخور کردن و دود کردن نشانه هر چیز می تواند باشد. یا بیم و هراس گنگ و مبهمی که در مورد آینده خویش داریم و یا گویای شهرت طلبی و زیاده خواهی است و تمایل شدید به محبوب بودن و مورد توجه دیگران قرار گرفتن که البته تشخیص آن با خود خواب بیننده است. ما کندر و اسفند را از بیم چشم زخم حسودان و بد چشمان به آتش می افکنیم و به طور سنتی معتقدیم که سوختن اسفند در آتش اثر بد را زائل می کند و در خواب نیز می تواند معرف نگرانی باشد از آینده و موقعیتی که داریم و این موقعیت را به حق یا به نا حق به دست آورده ایم . چنان چه خانمی این خواب را ببیند از حسادت بیمناک است. اگر دختر و پسر جوانی ببینند که در خواب بخور می کنند یا چیزی در آتش می افکنند که بخار ایجاد می کند و یا دود به وجود می آورد مورد توجه قرار می گیرند و خودشان نیز به شدت شائق این هستند که انتخاب شوند. این خواب را بیشتر دختران دم بخت می بینند. در خواب به طور کلی بخور کردن چیزهای خوشبو نیکو است و اثر آن به اندازه بوی خوشی است که در عالم رویا استشمام می شود یا احساس می کنیم که به مشام می رسد. ابن سیرین می گوید بخور کردن در خواب مالی است که از کسی به بیننده خواب می رسد و مقدار آن به میزان بوی خوش بخارات است. باز هم ابن سیرین از جابر مغربی نقل می کند که اگر در خواب احساس کنید بخور بوی ناخوش دارد تعبیرش خلاف تعبیر بالا است. یعنی سودی نمی برید بل که تلاش بی ثمر انجام می دهید. در یک خواب نامه معتبر فرانسه هم نوشته شده که بخور کردن گویای خود خواهی بیننده خواب است و این که می خواهد مطرح باشد و دیگران درباره او به خوبی حرف بزنند. این حالت نا خود آگاه است و در بیداری بیننده خواب به این خود خواهی اعتراف ندارد.

لیلا برایت مى‏گوید:

بخور دادن در خواب، بیانگر آن است که اطرافیان با چاپلوسى قصد دارند به شما نزدیک شوند

بخشش کردن

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند مال خود را به کار خیر بخشش می کرد، دلیل است که فرزند خود را زن خواهد، یا کسی را از خویشان خود به زن دهد و مال خود بر ایشان قسمت کند. اگر بیند مال خویش را به راه فساد بخشش می کرد، دلیل است که سوی فساد و حرام گراید. اگربیند مال خویش بر بیگانگان بخشش می کرد، دلیل که حالش هم به مرگ او و هم به زندگانی او پراکنده شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند مال کسی را بخشش می کرد به رضای خداوند مال، دلیل خیر و شر آن به خداوند مال بارگردد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

انسان همیشه از مال و دارایی خودش می بخشد و بخشش از دارائی دیگران بخشیدن نامیده نمی شود مال نیز چیزی است که انسان به آن متکی و دل بسته است و همچنان که در بیداری به دشواری می توانیم از مال و دارائی خویش چشم بپوشیم و آن را به دیگری بدهیم و ببخشیم و در خواب نیز بخشیدن گویای نگرانی و تشویش ما است از آن چه داریم و سال ها به زحمت اندوخته و فراهم آورده ایم .وقتی در خواب می بینیم که مال خود را می بخشیم بیمناکیم که به دارائی ما تجاوز شود و این به اشکال مختلف در خواب های ما شکل می گیرد. وقتی می بینیم مال خویش را در راه خیر بذل می کنیم و می بخشیم یا به اقربا و خویشان خود می دهیم نشانه آن است که در روزهای آینده دست به حل مشکلی می زنیم که حل آن فقط با بذل مال امکان پذیر است. از ابن سیرین نقل است که این نوع بخشش می گوید فرزند خویش را زن می دهیم یا به دختر خود جهیزیه سنگین اختصاص داده و او را به خانه شوهر می فرستیم و چنان چه در این شرایط نیستیم خویشاوندی را از مشکل می رهانیم . چنان چه ببینیم مال خود را به بیگانه و ناشناس می دهیم تشویش مرگ خود را داریم و ناخودآگاه نگران این هستیم که دارایی ما به دست نزدیکان یا بیگانگان تقسیم شود و از بین برود. بهتر این است که بیننده چنین خوابی صدقه بدهد یا مستمندی را از فقر و مسکنت برهاند چون به این وسیله اثر خواب را از بین می رود. اگر در خواب ببنیم که دسته های اسکناس را از جیب و کیف بیرون می آوریم یا مشت سکه های طلا را به هوا می پاشیم و به دیگران از آشنا و غریبه می بخشیم گویای این است که در اعماق روح خویش چشم به راه حادثه ای هستیم که حدس می زنیم در جریان آن ثروتمند و پول دار می شویم چرا که توقعات نا خودآگاه ما به صورت اعمال خودمان شکل می گیرند. چنان چه دیدیم کسی که او را نمی شناسیم به ما چیزی می بخشد با انسانی بخیل روبه رو می شویم . اگر دیدید به آشنائی چیزی می بخشید به کسی که او را می شناسید، بی تردید آن شخص از شما آزردگی دارد که خودتان هم می دانید. در صدد دل جوئی او برآئید و تحقیق کنید که چرا از شما دل تنگ می باشد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

بخشنده بودن : خوشبختی

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما به کسی پول می بخشید : ناراحتی ولی فقط یک روز

به شما پول می بخشند : پول به دستتان می آید

بخشش را رد می کنید : نزاع در فامیل

از بخششتان صرفنظر می کنید : پول و شادی

تمام ثروتتان را به غریبه ها می بخشید : زندگی شما کوتاه خواهد بود.

به بستگان هیچ نمی بخشید : یک مرگ ناگهانی

بخاری

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که شعله‏هاى یک بخارى خوب نمى‏سوزد، بیانگر شادى و خوشحالى است. اگر در خواب نتوانید یک بخارى را روشن کنید، به معناى آن است که با یکى از اطرافیانتان دچار مشکل مى‏شوید. دیدن بخارى داغ در خواب، نشان دهنده‏ى آن است که در زندگى رفاه کامل را دارید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بخاری : وقایع مهم و خوشایند

یک بخاری را روشن می کنید :ترقی در کار.

یک بخاری را خاموش می کنید : تغییرات مهم در وضعیت زندگی شما رخ خواهد داد.

یک بخاری جدید می خرید : شما آدم سبک مغزی هستید

بچه گربه

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر زنی در خواب ببیند بچه گربه ای زیبا ببیند ، نشانة آن است که به دام فریب ماهرانه ای کشیده می شود . اما  با تشخیص درست خود را نجات می دهد . اما اگر در خواب بچه گربه ای کثیف و لاغر ببیند ، علامت آن است که قربانی بی احتیاطی های خود خواهد شد .

۲ـ دیدن بچه گربه ها در خواب ، دلالت بر تحمل مشکلات کوچک و انزجار آور و زیان مالی دارد .

۳ـ اگر خواب ببینید بچه گربه ها را می کشید ، علامت آن است که بر نگرانیها و ناراحتیهای زندگی غلبه خواهید کرد .

۴ـ اگر خواب ببینید مار ، بچه گربه ای را می کشد ، نشانة آن است که دشمنان سعی می کینند به شما آسیت بزنند . اما به خودشان آسیب میرسانند

بچه شیطان

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن بچة شیطان و بازیگوش در خواب ، علامت آن است که برای کسب لذتی زودگذر به دردسر می افتید .

۲ـ اگر خواب ببینید خودتان مبدل به بچه ای شیطان شده اید ، علامت آن است که نادانی شما را به فقر می کشد

بچه شیر خوار

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بچه‏ى شیرخوار، نشانه‏ى آن است که همیشه موفق مى‏شوید. اگر خواب ببینید که بچه‏اى تازه متولد شده، به این معنا است که فرصتى دوباره به دست مى‏آورید. اگر بچه‏اى را در حال شیر خوردن ببینید، نشان دهنده‏ى آینده‏اى خوب و آرام است

بچه

لوک اویتنهاو می گوید :

بچه

فرزند خود : خوشبختی

کودکی همراه مادرش : اوقات مبارک

بچه های کوچک : غم و غصه

دیدن کودکان بیشمار : فلاکت

کودکان زیباروی : شادی و سلامتی

کتک زدن یک بچه : بی عدالتی

بچه ای که میدود : نیکبختی

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند او را دختری آید، دلیل سلامتی بود و از اهل خود شاد شد. اگر بیند او را پسری آمد، دلیل است او دختری آید. اگر بیند دختری آورد، دلیل است پسر آورد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که طفلی را جائی افکنده بودند و او بازیافت، دلیل که از جائی که امید ندارد چیزی به وی رسد.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب بچه‏اى را مشاهده کردید، به این معنا است که در انجام کارها فرصت مناسبى را به دست آورده‏اید. دیدن بچه‏ى لاغر در خواب نشانه‏ى آن است که شما دچار مشکل مى‏شوید، اگر در خواب بچه‏ى چاقى را ببینید، به این معنا است که در انجام کارها موفق مى‏شوید. اگر در خواب ببینید که بچه‏اى خوابیده، به معنى آن است که زندگى خوبى خواهید داشت. اگر خواب ببینید که بچه‏اى را به قتل رسانده‏اید، یعنى به یکى از اشتباهات خود پى مى‏برید. و اگر در خواب خود را مشغول بازى با بچه‏ها دیدید، نشانه‏ى آن است که در تمامى کارهایتان به موفقیت مى‏رسید.

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب بچه‏ى بازیگوش و شیطانى را دیدید، نشانه‏ى آن است که به خاطر افراط در تفریحات دچار مشکل مى‏شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بچه : خوشبختی در خانه

بچه خودتان : کمک بزرگی دریافت خواهیدکرد.

بچه های بستگانتان : شادی نا خواسته

بچه های اشخاص دیگر : آغاز مشاجره های فامیلی

یک دختر بچه خواب ببیند که فرار می کند :

طرز فکر مردم نسبت به او عوض می شود

بتونه

آنلی بیتون مى‏گوید:

بتونه کارى در خواب، نشانه‏ى آن است که با انجام کارهایى سخت به مال و ثروت فراوانى خواهید رسید

بت

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند بت می پرستید، دلیل که بر خدای تعالی دروغ گوید و بر راه باطل است. اگر بیند بت از چوب است و او را می پرستید، دلیل که منافق است در دین. اگر بیند آن بت از سیم است، دلیل که از بهر هوای نفس تقریب کند به زنی که با وی میل دارد. اگر بیند آن بت از زر است، دلیل که میلش به کار مکروه و جمع مال است. اگر بیند آن بت از آهن است یا از مس یا از ارزیر، دلیل که غرضش از دین صلاح دنیا و طلب متاع او بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر آن بت از جوهر بیند، دلیل که غرضش از دین پادشاهی و خدم و حشم است. اگر بیند آن بت از جوهر دور شد، دلیل که غرض از دین جمع کردن مال حرام است. اگر بیند بت در خانه است از عقل و دانش خود فروماند و متحیر شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بت به خواب بر سه وجه است.

اول: دروغ و باطل،

دوم: مکار منافق،

سوم: زن مفسدفریبنده.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بت در خواب هوای نفس است. چنان چه در خواب دیدید که در داخل بت خانه ای هستید خوابتان می گوید که اسیر تمنیات نفسانی متعدد هستید و از هوی و هوس پیروی می کنید. اگر دیدید که بتی را بر گزیده اید و در مقابل او سجده می کنید نشان آن است که گرفتار هوسی تند می شوید و به شدت از آن پیروی می کنید تا جائی که آبرو و شخصیت خویش را به مخاطره می افکنید. شکستن بت با همین قیاس مبارزه با خواهش های نفسانی است و نشانه آن است که در آینده ای نه چندان دور موردی پیش می آید که خویشتن را بیازمائید تا بدانید در مقابل هوی و هوس چه قدر ضعیف یا نیرومند و پایدار هستید. دیدن بت های متعدد هشداری است که خود را از کید و افسون زنان حفظ کنید. زن همچنان که در ادبیات و شعر بت شناخته می شود به عنوان بت پرستیدنی مورد خطاب قرار می گیرد و در خواب نیز به شکل بت تجسم می یابد و چون در خواب بت هائی را دیدید هوشیار آینده خویش و کید زنان باشید. بت در خواب برای زنان همان چیزهائی است که شوق و علاقه ایشان را بیشتر بر می انگیزد مثل جواهرات، زیبائی شخصی، فخر فروشی به رقیبان، داشتن خانه و اتومبیل و زندگی پر شکوه و چنانچه زنی در خواب بت یا بت هائی را دید که به وسیله آن ها احاطه شده باید بداند که در زمینه این مسائل زیاده روی می کند و سعادت خویش را به بازی می گیرد. دیدن بت طلائی در خواب گویای این است که میل و رغبت شما به انجام کارهای نا پسند شدت یافته و قوت گرفته است. بت سنگی بی ارزش بودن هدف های هوس آلود شما را بازگو می کند. بت سنگی استحکام هوس و ضعف شما را حکایت می کند که طبعا هر چه هوس قوی تر باشد مخاطره بیشتر است. داشتن بت در خانه و محل زندگی دور شدن از مسیر عقل و درایت و دور اندیشی است. برخی از معبران بت را به طور عام زن مکار و فساد انگیز تعریف کرده اند که اگر این هم درست باشد بت پرستی به میزان پرستش هوای نفس مردود است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید بت پرستی می کنید ، علامت آن است که در زندگی شهرت و ثروتی اندک به دست  می آورید . زیرا اجازه می دهید روابط ناعادلانه بر شما مسلط گردد .

۲ـ شکستن بت در خواب ، نشانة آن است که هیچ چیز نمی تواند مانع شما از به دست آوردن مقامات افتخار آمیز بشود . زیرا شما تسلط کاملی بر افکار خود دارید .

۳ـ اگر در خواب دیگران را مشغول ستایش بتها ببینید ، علامت آن است که بین شما  دوستانتان اختلاف بزرگی به وجود می آید .

۴ـ اگر خواب ببینید ستایش بت را زشت می شمارید ، نشانة آن است که طبیعت بشری را بسیار خوب درک    می کنید و در آینده به امتیازاتی بزرگ دست می یابید .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما نزد وحشیان بت پرست میروید : از آرامش در خانه تان لذت خواهید برد.

شما نزد بت پرستان هستید :  آغازیک زندگی پر پول

یک مرد روحانی خواب ببیند که نزد بت پرستان میرود : احترام او در بین مردم بالا خواهد رفت